آریا بانو
احتمال تمدید مهلت نگهداری از معتادان در مراکز ماده 16
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 22:24:19
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از احتمال تمدید مهلت نگهداری از معتادان در مراکز ماده 16 در پی شیوع کرونا خبر داد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ درباره نحوه و زمان جمع آوری معتادان متجاهر رها شده در سطح شهر تهران، گفت: حدود 10 هزار معتاد متجاهر در سطح پایتخت به صورت آزادانه در حال تردد هستند.
وی افزود: منتظر تشکیل جلسات و در پی آن تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر هستیم و پلیس قادر است به محض اطلاع از خروجی جلسات و دریافت دستورات، معتادان متجاهر را جمع آوری و ساماندهی کند.
سرهنگ حسنوند با بیان اینکه مدت اعتبار 6 ماهه گذشته بازپروری مددجویان به اتمام رسیده است، تصریح کرد: پس از پایان دوره 6 ماهه مددجویان حاضر در کمپ‌ها، اکنون 4 هزار نفر از این افراد آزاد شدند و این تعداد به اضافه 5 هزار معتاد متجاهر دیگری که از گذشته در سطح شهر بودند، اکنون به صورت آزادانه در سطح پایتخت پرسه می‌زنند.
وی با بیان اینکه هیچ یک از مراکز ماده 16 تعطیل نیستند، افزود: در صورت دریافت دستور جمع آوری و انجام این عملیات، معتادان متجاهر جمع آوری شده بنا به شرایط کشور و درگیر بودن جامعه به بیماری کرونا در دو مرحله غربالگری خواهند شد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت ادامه داد: معتادان متجاهر جمع آوری شده ابتدا غربالگری کرونایی خواهند شد تا در صورت مبتلا بودن مددجویان به این بیماری شناسایی شوند، سپس غربالگری مربوط به اعتیاد بر روی این افراد صورت خواهد گرفت.
به گفته سرهنگ حسنوند در صورت ادامه دار بودن شیوع کووید 19 در کشور، احتمال دارد که مدت اعتبار نگهداری از مددجویان در کمپ‌ها تمدید شود و این افراد بیش از 6 ماه در مراکز ماده 16 تحت نظر باشند.

http://www.banounews.ir/fa/News/291967/احتمال-تمدید-مهلت-نگهداری-از-معتادان-در-مراکز-ماده-16
بستن   چاپ