آریا بانو
مهران مدیری در دورهمی چه کرد؟
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 10:06:41
آریا بانو - فیلم نیوز / با استایلی اتو کشیده رو به جمعیت می‌ایستد و با همان جسارت همیشگی، شروع به حرف زدن می‌کند. از سیاست و جامعه و مسئولان می‌گوید. از وضعیت این روزهای ما که با سیل، زلزله، کرونا گره خورده است. ناگهان حرف‌هایش سانسور می‌شود.‌ تذکر می‌گیرد، و ادامه می‌دهد.
مهران مدیری متولد هجدهم فروردین سال 1346 است. تقریبا نزدیک چهار سال است که با «دورهمی» این روال را طی می‌کند: « تذکر می‌گیرد، اما به مسیرش ادامه می‌دهد. حتی اگر به قیمت سانسور جان کلامش باشد، باز ادامه می‌دهد» به قول خودش سالهاست تیغ سانسور با او همراه است و هر روز تیزتر از همان زمان که کارش را در تلویزیون با ساخت برنامه‌های طنز شروع کرد و بعد به سمت سینما و شبکه نمایش خانگی رفت؛ استفاده از تریبیون رسانه دغدغه‌ی مهم او شده بود.
مهران مدیری نشان داده در برخورد با مسائل اجتماعی و سیاسی واقع بین است. نه با خود تعارف دارد و نه با دیگران. برای او خط قرمز معنایی ندارد.
مسائلی که در «دورهمی» مطرح می‌کند فرضیه نیست، واقعیت تلخ و کتمان شده جامعه است که او شاید جرائت و جسارت بیشتری در بازگویی آن ها دارد.
او با کوچکترین اظهار نظر و رفتاری تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها می‌شود. وقتی برای اولین بار در یک جمع رسانه‌ای شروع می‌کند به سیگار کشیدن یا بعد از مدت‌هادر یک برنامه تلویزیونی حضور پیدا می‌کند و به حفظ بودن آثار موسیقی کلاسیک، حافظ، سعدی، لورکا وشیمبورسکا اشاره می‌کند، باز همه نگاه‌ها به سمت اوست تا ناخواسته تیتر اول رسانه‌ها شود.
مهران مدیری که در سالهای اخیر با «دورهمی» بیشتر در معرض توجه بوده، سال گذشته با سریال «هیولا» قدم مهمی در شبکه نمایش خانگی برداشت. در آنجا هم با لحن انتقادی و طنز سعی داشت واقعیت‌های تلخ جامعه را به تصویر بکشد.
پرتره از شهاب جعفر نژاد

http://www.banounews.ir/fa/News/290562/مهران-مدیری-در-دورهمی-چه-کرد؟
بستن   چاپ