آریا بانو
تاریخ احتمالی برگزاری آزمون تیزهوشان اعلام شد
يکشنبه 17 فروردين 1399 - 12:07:00
آریا بانو - ایلنا / رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره زمان احتمالی برگزاری آزمون استعدادهای درخشان گفت: احتمالا آزمون مدارس استعدادهای درخشان بعد از ماه مبارک رمضان و تقریبا پس از 15 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
«فاطمه مهاجرانی» رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره زمان برگزاری آزمون مدارس استعدادهای درخشان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس تصمیم گرفتیم، زمان برگزاری آزمون استعداد درخشان را به تعویق بیاندازیم. البته آزمون استعداد درخشان در ورودی پایه هفتم، به هیچ عنوان آزمون مطالب درسی نیست، اما صرفا به دلیل ملاحظاتی مجبور به تعویق زمان آزمون شدیم تا دانش‌آموزان را زیر یک سقف جمع نکنیم.
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: درباره آزمون ورودی استعداد درخشان متوسطه دوم نیز باید بگویم، نیمی از آزمون همراه با محتوای درسی است و این محتوا از میزان دروسی بوده که تا اسفند ماه آموزش داده شده است.
مهاجرانی توضیح داد: از نظر محتوای درسی ما هیچ مشکلی با زمان آزمون نداشتیم. تنها نکته‌ای که به دلیل آن آزمون تیزهوشان به تعویق افتاد، این بود که جمع کردن تعدادی از افراد در زیر یک سقف با توجه به شرایط کرونا مشکل ایجاد می‌کند.
وی درباره تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری زمان آزمون گفت: برای اعلام زمان آزمون باید منتظر بمانیم تا ببینیم ستاد کرونا چه زمانی اجازه برگزاری آزمون را می‌دهد. پیش فرض ما این است که آزمون در خرداد ماه برگزار خواهد شد و امیدواریم تا آن زمان مشکل برطرف شود.
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان درباره زمان احتمالی برگزاری آزمون استعداد درخشان گفت: احتمالا آزمون مدارس استعدادهای درخشان بعد از ماه مبارک رمضان و تقریبا بعد از 15 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/289298/تاریخ-احتمالی-برگزاری-آزمون-تیزهوشان-اعلام-شد
بستن   چاپ