آریا بانو
گرد و غبار 60 برابر حد مجاز؛ طوفان شدید برق 30 روستای ریگان را قطع کرد
شنبه 16 فروردين 1399 - 12:43:26
آریا بانو - فارس / فرماندار ریگان گفت: بر اثر گرد و غبار شدید و طوفان شن، برق 30 روستای شهرستان ریگان قطع شد.
امین باقری ریگان با بیان اینکه گرد و غبار شدید که دیشب در شهرستان ریگان آغاز شده موجب خاموشی 30 روستا و شکستن تیرهای برق در این شهرستان شده است ، اظهار داشت: گرد و غبار شدید با غلظت 60 برابر حد مجاز باعث خسارت 200 میلیون تومانی به فضای سبز شهری ریگان شد.
فرماندار ریگان عنوان کرد: گرد وغبار شدید علاوه بر مشکلات تنفسی برای 30 شهروند ریگانی راه 40 روستای شهرستان را مسدود کرد که تلاش برای برقراری راه‌های این مناطق ادامه دارد.
باقری از اعزام اکیپ‌های امدادی جهت امدادرسانی به روستاهای محاصره در طوفان خبر داد و بیان داشت: طوفان شدید شن باعث تخریب 20 واحد مسکونی در این شهرستان شد.
وی با اشاره به اینکه محور ترانزیتی ریگان – چابهار شب گذشته به مدت یک ساعت بر اثر گرد و غبار مسدود شد، بیان داشت: با تلاش نیروهای راهدداری این محور بازگشایی و تردد در آن جاری شد.
فرماندار ریگان از بین رفتن پوشش گیاهی در شهرستان و افزایش کانون‌های بحران فرسایش بادی را از دلایل گرد و غبار شدید در این شهرستان برشمرد و خواستار تخصیص اعتبارات ملی در این زمینه شد.
باقری عنوان کرد: پروژه مالچ‌پاشی بعد از شروع پس از تعطیلی 13 ساله، آغاز شد اما به مدت دو سال است که در این شهرستان تعطیل شده و این امر بر مشکلات اهالی شهرستان افزوده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/288855/گرد-و-غبار-60-برابر-حد-مجاز؛-طوفان-شدید-برق-30-روستای-ریگان-را-قطع-کرد
بستن   چاپ