آریا بانو
تشکیل کارگروه ملی برای بررسی بوی بد تهران
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 20:12:40
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه ملی بررسی بوی بد تهران خبرداد.
داریوش گل‌علیزاده، معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از تشکیل کارگروه ملی برای مهار بوی نامطبوع در استان تهران خبر داد و گفت: راهکار‌ها برای مقابله با بوی نامطبوع در استان تهران را دریافت کرده‌ایم و برنامه نهایی کارگروه در دست بررسی است.
وی در خصوص کانون‌های ایجاد بو در استان تهران گفت: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بوی نامطبوع در محور تهران قم از سه منشاء اصلی حاصل می‌شود،گفت: مجتمع پسماند آرادکوه که دپوی زباله به صورت سنتی در آن صورت می‌گیرد، مجتمع دامداری دامگستر که از 27 تا 28 هزار واحد دامی تشکیل شده و عدم ساماندهی و تجمع فضولات دام‌ها یکی از منابع تولید بوی نامطبوع است و سوم فاضلاب‌های اسلامشهر، رباط کریم و واوان که به سمت اتوبان قم و کانال نواب وارد شده و در برابر شهرک سینمایی دفاع مقدس زیر پل اتوبان تجمع پیدا می‌کنند.
گل‌علیزاده ادامه داد: این سه منبع اصلی تولید بو هستند و با تغییر مسیر باد نوع بو متفاوت می‌شود. منابع پراکنده تولید بو هم وجود دارد مانند مانند زباله‌سوزی‌ها و واحد‌های دامی که اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ساماندهی آن‌ها عملکرد موفقی داشته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/287699/تشکیل-کارگروه-ملی-برای-بررسی-بوی-بد-تهران
بستن   چاپ