آریا بانو
4گوشه دنیا/ زندگی پزشکی در گاراژ خانه!
سه شنبه 12 فروردين 1399 - 20:12:03
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / چند ماهی از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. اولین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) بود که پزشکان چینی در شهر ووهان از شیوع ویروسی مرموز خبر دادند که در ابتدا ذات الریه قلمداد شد. اما کمیسیون ملی بهداشت چین پس از یک سری تحقیقات در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه) بصورت رسمی شیوع ویروسی با نام کرونا را تایید کرد.
این ویروس که ابتدا با سرعتی زیاد در چین گسترش پیدا کرد بلافاصله به خارج از مرز‌های این کشور رسید و تا کنون نزدیک به 550 هزار تن در جهان به آن آلوده شده اند. پس از شیوع ویروس پزشکان و پرستاران فداکار در خط مقدم مبارزه با آن قرار گرفتند تا بتوانند جان همنوعان خود را نجات دهند. یکی از این پزشکان فداکار " دکتر تیمی چِنگ"، پزشک آمریکایی تایوانی الاصل و متخصص مراقبت‌های ریوی است. او که در خطر مقدم مبارزه با این ویروس در بیمارستان‌های آمریکا فعالیت می‌کند برای حفاظت از جان همسر و فرزندانش در گاراژ خانه اش زندگی می‌کند. دکتر چنگ از تاریخ 14 مارس این تصمیم را گرفته است.
بنا به کپشنی که دکتر چنگ در فیسبوک منتشر کرد او روز اول و پس از بازگشت از بیمارستان در داخل ماشین استراحت کرد و سپس چهار روز را در call room بیمارستان به استراحت پرداخت. دکتر چنگ سپس پیامی را از همسرش دریافت کرد که به او پیشنهاد داد تا پس از اتمام کارش در بیمارستان در چادر و در گاراژ خانه به استراحت بپردازد. او در این کپشن نوشت: «اینجا خانه بعدی من؟ برای هفته‌ها و شاید برای ماه ها.»
گفتنی است؛ دگتر چنگ با وجود آنکه خود در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور دارد به همه مردم توصیه کرده است تا برای جلوگیری از همه گیری این ویروس همچنان در خانه بمانند.

http://www.banounews.ir/fa/News/287696/4گوشه-دنیا--زندگی-پزشکی-در-گاراژ-خانه!
بستن   چاپ