آریا بانو
سریال «دوپینگ» یک کمدی در ژانری غیرتکراری
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 21:40:46
آریا بانو - سینما دیلی/ «دوپینگ» سریال نوروزی شبکه 3 که حالا دومین سریال پرمخاطب ایام نوروز بعد از «پایتخت» به حساب می آید، توانسته بخش مهمی از مخاطبان تلویزیون در ایام نوروز را به خود جلب کند. سریالی که تم فانتزی را که برای سالها در تلویزیون مورد بی توجهی قرار گرفته بود را احیا کرده. جنس مخاطبان سریال نیز به همین نسبت کمی متفاوت تر از ملودرام ها یا درام های اجتماعی یا کمدی های مرسوم خانوادگی است. نوجوانها بخشی از این مخاطبان هستند که کمتر جذب سریال های تلویزیون می شوند. ایده سریال نیز برای این مخاطبان ایده جذابی است. فانتزی آمیخته با تخیل که رگه هایی از طنز را نیز به همراه دارد. دوجوان دختر و پسر با قابلیت هایی خرق عادت که برای استفاده از این ظرفیت های عادت گریز، با چالشهایی مواجه می شوند و از میان خیر و شر انتخاب می کنند.
دوپینگ با این که نتیجه اولین کارگردانی رضا مقصودی در تلویزیون است، به نظر می رسد به خوبی توانسته با ساختارهای مرسوم سریال سازی مطابقت کند و در هر قسمت هم کار گزیده های شیرینی دارد که به ریتم کار کمک کرده است.حضور قدرتمندانه شبنم مقدمی که بعد از «هیولا» در صدا و سیما کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد در کنار هادی حجازی‌فر و محمد بحرانی به کیفیت این سریال کمک کرده «دوپینگ» اما محل درخشش دو بازیگر جوان یعنی الناز حبیبی و نیما شعبان نژاد است.الناز حبیبی که از «روزگار قریب» تا امروز سالهاست در تئاتر و تلویزیون و سینما فعالیت دارد حالا می‌تواند یک گزینه قابل اتکا برای بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی باشد
یکی از موارد حائز اهمیت در این سریال جلوه های ویژه ای است که مورد استفاده قرار گرفته است. ضمن توجه و احتیاط درباره مخاطب تلویزیونی، دوپینگ پر از جامپ کات، ریتم تند و رفت و برگشت هایی است که بیشتر در آثار سینمایی شاهد آن هستیم. البته کش دار شدن قصه کمی به این موضوع لطمه زده است.
به نظر می رسد با توجه به اینکه «دوپینگ» رقیب سرسختی مانند «پایتخت» دارد، با درصد مخاطب 42 که یک موفقیت در میان سریال های کمدی در این سالها(البته به استثنای «پایتخت») محسوب می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/287345/سریال-«دوپینگ»-یک-کمدی-در-ژانری-غیرتکراری
بستن   چاپ