آریا بانو
پوسترهای مقابله مردمی با کرونا برای 1200 تشکل مردم‌نهاد منتشر شد
دوشنبه 11 فروردين 1399 - 19:24:52
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از انتشار پوسترهای کاربردی مقابله مردمی با کرونا خبر داد و گفت: این امر با هدف هدایت و فعال سازی سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنها برای مقابله با کرونا در میان اقشار در معرض آسیب صورت گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، زهرا جواهریان افزود: براساس تصمیم های اخذ شده در جلساتی که به شکل ویدئو کنفرانس در اواخر اسفند 98 از سوی این معاونت برگزار شد، بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در معاونت و استان ها تاکید و بر همین اساس فعال سازی اعضای سازمان های مردم نهادی که در دوره های آموزشی معاونت شرکت کرده بودند در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان واسط میان دولت و مردم نقش اثرگذاری را ایفا کرده و یا با استفاده از ظرفیت های خود بخشی از نیازهای افراد در معرض آسیب را بر طرف کنند.
وی افزود: بسیاری از سمن ها برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند، اما با توجه به شرایط و محدودیت های موجود، از معاونت درخواست ارائه خط مشی و یا برنامه های اولویت دار داشتند تا با حمایت استانداری ها، دستگاه ها و معاونت این برنامه ها را به مرحله اجرا بگذارند.
جواهریان با اشاره به اینکه برخی از سمن ها به صورت خودجوش برنامه های مختلفی را در حوزه آموزش، اطلاع رسانی، تولید ماسک و گان، تولید ژل و محلول های ضدعفونی اجرا کرده اند، تاکید کرد: اینگونه اقدامات بسیار ارزشمند است، اما برای جلوگیری از پراکنده کاری و همسوسازی اقدامات و هم افزایی ظرفیت ها، دولت هم باید کمک کند.

آریا بانو


وی یادآور شد: به این منظور در اولین گام از مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری ها درخواست شد تا نسبت به تشکیل گروه های مجازی با عضویت تمام سازمان های مردم نهاد استان خود اقدام کنند و مدیریت نشر مطالبی که توسط معاونت تهیه می شود را بر عهده گیرند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: در مرحله بعد معاونت با همکاری فعالان حوزه زنان و خانواده، حوزه عملکردی سازمان های مردم نهاد را به 6 گروه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعمیق باورهای دینی و تحکیم خانواده، اشتغال و کارآفرینی، بهداشت و سلامت، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و محیط زیست تقسیم بندی کرد و برای هر یک از گروه های فوق، برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه، طرح ها و ایده های خلاقانه و اثرگذار و قابل اجرایی را پیش بینی و در قالب پوسترهای اطلاع رسانی (در فضای مجازی و قابل استفاده در برنامه های موبایلی و همچنین با فرمت قابل چاپ) طراحی کرد و در مرحله بعد این پوسترها در اختیار مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری ها قرار گرفت تا از طریق گروه مجازی با سازمانهای مردم نهاد استانها به اشتراک گذارده شود.

آریا بانو


به گفته جواهریان، هر سمن داوطلب متناسب با حوزه کاری و ظرفیت های خود می تواند یک یا چند موضوع را انتخاب کرده و با حمایت استانداری ها، دستگاهها و یا معاونت نقش اجتماعی خود را ایفا کند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان تصریح کرد: برای سمن های گروه های مختلف ایده های متنوعی همراه با نحوه اجرای هر یک از آنها پیشنهاد شده و در بسیاری از موارد، برای سهولت اجرا و دسترسی سریع، منابع قابل استفاده و یا لینک منابع نیز ارائه شده است؛ ضمن اینکه علاوه بر طرح فوق، محتواهای آموزشی و مطالب تخصصی ویژه سمن ها نیز پیش بینی شده که پس از نهایی شدن در اختیار مدیران کل امور بانوان استانداری ها قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است این پوسترهای آموزشی و از اطلاع رسانی در سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در قالب خبرها و بخش های مربوطه، همچنین در پنجره «خانواده در خانه» منتشر می شود.
برچسب‌ها
ویروس کرونا معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی پوستر
پروندهٔ خبری
پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

http://www.banounews.ir/fa/News/287313/پوسترهای-مقابله-مردمی-با-کرونا-برای-1200-تشکل-مردم‌نهاد-منتشر-شد
بستن   چاپ