آریا بانو
بیوگرافی بازیگری که شاهد کشته شدن پدرش بود
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 22:12:59
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / شارلیز ترون بازیگری اهل آفریقای جنوبی است که در سن 15 سالگی شاهد کشته شدن پدرش توسط مادرش بود.
شارلیز ترون در 7 اوت 1975 در روستای بنونی، ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی متولد شد. پدرش چارلز ترون مکانیک و مادرش گردا، در کار ساخت و ساز جاده بود. والدینش هر دو متولد آفریقای جنوبی بودند هرچند پدرش اصلیتی فرانسوی داشت و مادرش آلمانی تبار است. زمانیکه 13 ساله شد، به مدرسه شبانه روزی ژوهانسبورگ فرستاده شد و در آنجا در مدرسه بین‌المللی هنر شروع به تحصیل کرد.
او در سن 15 سالگی مشکل مهمی را پشت سر می‌گذارد. در سال 1991 پدرش که یک الکلی بود به او و مادرش حمله کرد و آن‌ها را کتک می‌زد که مادر شارلیز به او شلیک کرد و او را کشت، دادگاه گردا را بی گناه نامید و کار او را دفاع از خود عنوان کرد. در سن 16 سالگی به عنوان مدل مشغول به کار شد و با مادرش به میلان نقل مکان کرد، پس از یک سال با مادرش به نیویورک آمد.
در سن 19 سالگی به لس آنجلس آمد تا به عنوان بازیگر مشغول کار شود، پس از 8 ماه اقامت در این شهر در سال 1995 زمانی که در بانکی بود و می‌خواست یک چک را نقد کند، مسئول بانک از انجام اینکار امتناع کرد که وی شروع به داد و فریاد کرد در همین زمان تهیه‌کننده‌ جان کراسبی او را دید و به یک مدرسه بازیگری معرفی کرد.
او زمانی که 19 سال داشت توانست نقشی کوتاه و بدون دیالوگ را در فیلم «بچه‌های مزرعه» بازی کند. اولین فیلمی که وی در آن نقش مهمی داشت، دومین فیلمش بود. فیلم «2 روز در دره» محصول سال 1996 بود و در همان سال در فیلم «کاری که می‌کنی» نیز بازی کرد که به گفته خودش، نقش مهمی در بازیگر شدن وی داشت.
بعد از بازی در این دو فیلم، ترون توانست فرصت بازی در کنار آل پاچینو و کیانور ریوز را در فیلم «وکیل مدافع شیطان» محصول 1997 به دست بیاورد. این فیلم، اولین اثر مهم ترون بود. شهرت ترون، از سال 2003 آغاز شد. وی ابتدا در نسخه بازسازی شده «شغل ایتالیایی» به بازی در کنار بازیگرانی، چون مارک والبرگ، جیسون استاتهام و ادوارد نورتون پرداخت.
هنکاک در کنار ویل اسمیت، دشت سوزان در کنار جنیفر لارنس، سفید برفی و شکارچی در کنار کریستن استورات و کریس همسورث، جا‌های تاریک، مکس دیوانه: جاده خشم در کنار تام هاردی، آخرین چهره، شکارچی: جنگ زمستان در کنار کریس همسورث، سرنوشت خشمگین و بلوند اتمی از فیلم‌های موفق او محسوب می‌شوند.
او برای فیلم سینمایی «هیولا» جایزه اسکار دریافت کرده و دو نامزدی دیگر این جوایز را نیز در کارنامه دارد. آخرین بار آن در اسکار سال 2020 با فیلم سینمایی «بمبشل» رقم خورد. او در جدیدترین سری از مجموعه فیلم های «سریع و خشن» نیز نقش آفرینی کرده است.
ترون در کار‌های خیریه زیادی شرکت کرده، و خود مؤسسه‌ای برای کمک به مردم کشورش دارد. او در سال 2008 بود که از طرف دبیرکل سازمان ملل، به عنوان سفیر صلح این سازمان انتخاب شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/285870/بیوگرافی-بازیگری-که-شاهد-کشته-شدن-پدرش-بود
بستن   چاپ