آریا بانو
دره مرگ کجاست؟
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 21:49:39
آریا بانو -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

باشگاه خبرنگاران / ما در این گزارش قصد داریم تا با معرفی عجیب‌ترین نقاط جهان، سفری کوتاه با شما مخاطبانی که خانه هستید، در دنیا داشته باشیم. امروز هم همراه شما سری به ریستراک پلایا بیابان صاف و سنگی آمریکا خواهیم زد.
«Racetrack Playa»؛ بیابان سنگی
بیابان سنگی یا «ریستراک پلایا» یا سنگ‌های روان در کالیفرنیا واقع شده است و جزو یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران به شمار می‌رود.
در این بیابان صاف سنگ‌های بزرگی وجود دارد که این بیابان را به بیابان سنگی معروف کرده، اما نکته جالب توجه این بیابان فقط به سنگ‌های بزرگ آن ختم نمی‌شود و حرکت خود به خود سنگ‌ها این مکان را به نقطه‌ای رمزآلود تبدیل کرده است.
در این بیابان به نظر می‌رسد سنگ‌ها در طول شب جابه‌جا می‌شوند، چراکه رد مسیر حرکتشان در امتداد سنگ‌ها دیده شده، اما هنوز کسی دلیل این جابه‌جایی را نمی‌داند و تا امروز هم هیچ کس متوجه این شگفتی نشده است.
نظریه‌هایی مختلفی درباره جابه‌جا شدن سنگ‌ها وجود دارد، ولی این سنگ‌ها به خاطر حجم بزرگی که دارند قطعا نمی‌توانند توسط خودشان حرکت کنند، به همین خاطر است که برخی از کارشناسان مدعی وجود افراد بیگانه و خطرناک هستند و برخی دیگر نیز معتقد هستند که این سنگ‌ها به دلیل یخ‌زدگی آب در زیر زمین حرکت می‌کنند و تنها ردشان باقی مانده است.
این منطقه با وجود سنگ های بزرگ و عجایبی که در خود جای داده به دره مرگ معروف است و پژوهشگران اذعان داشتند که آخرین جابه‌جایی مربوط به سال 2006 میلادی می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/285857/دره-مرگ-کجاست؟
بستن   چاپ