آریا بانو
سوپ ورمیشل پیشنهاد نوروز کرونایی
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 15:23:41
آریا بانو - روزیاتو / سوپ ورمیشل یا رشته فرنگی سوپی ایرانی است که خوردن آن برای بهبودی سرماخوردگی هم تجویز میشود هرچند که این سوپ طرفداران زیادی دارد و به جای پیش غذا هم سرو می شود.
مواد لازم برای سوپ ورمیشل:
پیاز متوسط 1 عدد
نصف سینه مرغ
هویج متوسط 2 عدد
رشته ورمیشل خرد شده 1 پیمانه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
جعفری و لیمو ترش برای چاشنی
ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز و هویج های نگینی شده و دو پیمانه آب روی اجاق قرار دهید تا با حرارت ملایم خوب پخته شود. میتوانید برای لعاب بیشتر یک عدد سیب زمینی متوسط را هم نگینی خرد کرده و به این مخلوط اضافه کنید. بعد از پخت مرغ رشته ها را به آن اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بپزد. سپس جعفری خرد شده را به این مخلوط اضافه کنید. رب و ادویه ها هم بهتر است در ابتدای کار به سوپ اضافه شود. هر زمان سوپ جا افتاد آماده خوردن است.
نکته 1: میتوانید برای گرفتن بوی مرغ از یک یا دو حبه سیر متوسط هم استفاده کنید و بعد از طبخ مرغ سیرها را از ظرف خارج کنید و دور بریزید.
نکته 2: در دستور اصلی سوپ ورمیشل جعفری وجود ندارد اما توصیه میشود برای طعم و ظاهر بهتر مقدار جعفری خرد شده به آن اضافه کنید.
نکته 3: بجای سینه مرغ میتوانید از بال و گردن مرغ هم استفاده کنید اما در این صورت سوپ شما دیگر برای پذیرایی در مجالس مناسب نیست.
نکته 4: میتوانید در صورت تمایل در انتهای فرایند طبخ کمی نخود فرنگی پخته هم به سوپ ورمیشل خود اضافه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/285704/سوپ-ورمیشل-پیشنهاد-نوروز-کرونایی
بستن   چاپ