آریا بانو
کرونا فرصتی برای ارتباط نزدیک تر اعضای خانواده
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 12:47:07
آریا بانو - خبرگزاری آریا- روانشناس خانواده: بحران ناشی از کرونا و خانه نشینی را می‌توان از این جنبه هم نگاه کرد که می‌تواند فرصتی باشد برای ارتباط و همنشینی بیشتر اعضای خانواده.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم دکتر نوابی نژاد گفت: به بحران کرونا می‌توان از زاویه‌های مختلف نگاه کرد یک نگاه این است که این چالش یک چالش خانوادگی و اجتماعی و جهانی است و فرد باید فکر کند و بگوید که من تنها به آن گرفتار نیستم و می‌توان از این فرصت برای تحکیم روابط اعضای خانواده استفاده کرد.
این روانشناس افزود: این نگاه که چالش کرونا جهانی است می‌تواند حس مسئولیت ما را افزایش دهد و باعث آرامش خاطر ما و در نهایت افزایش تاب آوری ما شود.
نوابی نژاد گفت: باید از فرصت کرونا استفاده کنیم برای دوری از فردیت و باید به داشته هایمان فکر کنیم و از آن‌ها لذت ببریم.
او با بیان این که روزمرگی ما را از معنویت غافل می‌کند گفت: در شرایط بحرانی که ما در ایجاد آن نقشی نداریم باید ضمن تلاش توجه مان به خدا باشد باید بعد معنوی را در در زندگی مان تقویت و به دیگران هم فکر کنیم و مسئولیت‌های اجتماعی خود را بشناسیم.
این روانشناس خانواده گفت: در این دوران با برنامه ریزی روزانه برای کل خانواده متناسب با سن و سالشان می‌توانیم آرامش خاطر خود را فراهم کنیم با کتابخوانی و ورزش و تنظیم خواب و تغذیه مناسب این‌ها شدنی است.
جلال الدین میرزای رزاز رئیس انستیتو تغذیه ایران هم گفت: در دوران خانه نشینی به علت کرونا رعایت تنوع و تعادل در تغذیه ضروری است.
رئیس انستیتو تغذیه ایران افزود: باید از همه گرو‌ه های غذایی استفاده و تعادل هم رعایت کنیم یعنی بین کالری دریافتی و کالری که می‌سوزانیم توازن برقرار کنیم، زیرا اگر این تعادل به هم بخورد سیستم ایمنی بدن تضعیف می‌شود و تن مستعد ابتلا به بیماری می‌شود.
او گفت: باید توجه داشت که عدم تحرک و جذب کالری زیاد موجب اضافه وزن و چاقی می‌شود.
میرزای رزاز گفت: با کمک همکاران سامانه جامع ملی‌ای به نام تاک (تعادل- ایمنی- کرونا) راه اندازی کرده ایم که از طریق آن 700 فارغ التحصیل تغذیه به همه سوالات مردم درباره تغذیه مناسب در دوران قرنطینه پاسخ می‌دهند.
خانم دکتر عرب گل روانپزشک کودک و نوجوان نیز گفت: بزرگتر‌ها باید ضمن مدیریت بچه ها، نظم عادی روزمره زندگی آن‌ها را حفظ کنند، نظم خواب بچه‌ها نباید به هم بخورد و آموزش بچه‌ها باید ادامه یابد.
عرب گل افزود: نباید اجازه داد که بچه‌ها اطلاعات مختلف را از منابع مختلف درباره بحران و بیماری دریافت کنند، زیرا موجب اضطراب آن‌ها می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، او گفت: باید سعی کنیم وقت بیشتری با بچه‌ها بگذرانیم و آن‌ها را در امور خانه بجز نظافت و شستشو مشارکت دهیم.
شهاب نادری کارشناس کتاب هم با اشاره به لزوم توجه به کیفیت و راه‌های عرضه و فروش کتاب و حمایت از کتابفروشی‌ها گفت: در ابتدا می‌توان از روی سلیقه فردی و هوس یک کتابی را خواند در مرحله بعد می‌توانیم به کتابی که می‌خوانیم واکنش نشان دهیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/285631/کرونا-فرصتی-برای-ارتباط-نزدیک-تر-اعضای-خانواده
بستن   چاپ