آریا بانو
نگاهی به شغل اول چهره های مشهور و موفق دنیا
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 21:17:27
آریا بانو - روزیاتو / چهره های مشهور و موفقی که هر روز نام آن ها را می شنویم از ابتدا مشهور و موفق نبودند. بسیاری از آن ها مثل اغلب مردم عادی کار خود را با یک شغل معمولی شروع کردند تا بتوانند درآمدی برای خود داشته باشند. از دونالد ترامپ گرفته تا پاپ فرانسیس، این چهره های مشهور ثابت کرده اند لازم نیست راه رسیدن به موفقیت مستقیم باشد.
جف بزوس، پایه گذار و مدیرعامل آمازون
جف بزوس، مؤسس و مدیرعامل شرکت آمازون، کارش را از رستوران مک دونالد شروع کرد. بزوس وقتی نوجوان بود تابستان ها در یکی از فست فودهای مک دونالد با دستگاه گریل کار می کرد.
بزوس در اینباره گفته: «سخت ترین بخش کار این بود که در ساعت های شلوغی همه چیز با سرعت درست انجام شود. مدیر مک دونالدی که در آن کار می کردم مرد فوق العاده ای بود. نوجوان های زیادی برایش کار می کردند.»
رئیس جمهور آمریکا در ثروت بزرگ شد، اما پدرش می خواست او از همان ابتدا ارزش پول را درک کند.
وقتی دونالد ترامپ کوچک بود، پدرش او را با خود به محل ساختمان های در حال ساخت می برد و او و برادرش را مجبور می کرد قوطی نوشابه های خالی را جمع آوری کنند تا در ازایش پول بگیرند. دونالد ترامپ گفته پول زیادی درنمی آورد اما این کار به او یاد داد برای به دست آوردن پول باید کار کند.
الن دی جنرس، مجری و کمدین مشهور
الن دی جنرس، قبل از آنکه تاک شوی خودش را داشته باشد، شغل های مختلفی را تجربه کرده بود. او مدتی به عنوان پیشخدمت، متصدی بار، فروشنده ی جارو برقی و حتی صدف بازکن کار کرده بود.
ایلان ماسک، هم‌مؤسس و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس
ایلان ماسک، کارآفرین متولد آفریقای جنوبی که 34 میلیارد دلار ثروت دارد، قبل از آنکه شرکت های تسلا و اسپیس ایکس را تأسیس کند، اول در مزرعه ی پسرعمویش و بعدتر در یک کارخانه ی چوب بری کار می کرد. برای ساعتی 18 دلار ماسک باید یک لباس محافظ به تن می کرد و اتاق بخار کارخانه را تمیز می کرد.
ماسک گفته 30 نفر دیگر هم به همراه او این کار را شروع کرده بودند اما تا پایان هفته ی اول فقط ماسک و 2 نفر دیگر باقی مانده بودند.
ریچارد برانسون، مؤسس گروه ورجین
برانسون 11 ساله بود که او و صمیمی ترین دوستش شروع به جوجه کشی از طوطی های دم دراز کردند تا آن ها را به عنوان حیوان خانگی به همکلاسی هایشان بفروشند. سرعت تکثیر این پرنده ها بیشتر از سرعت به فروش رفتن شان بود به همین دلیل برانسون و دوستش شانس خود را در بازار دیگری امتحان کردند.
با نزدیک شدن کریسمس، آن ها تعدادی درخت صنوبر کوچک خریدند و امیدوار بودند وقتی درخت ها بزرگ شدند از فروش آن ها سود کنند، اما قبل از اینکه درخت ها بزرگ شوند خرگوش ها تخریب شان کردند.
اپرا وینفری، مجری مشهور
امپراتوری رسانه ای وینفری او را به اولین زن سیاهپوست میلیاردر تاریخ تبدیل کرد. ثروت خالص او 3 میلیارد دلار تخمین زده می شود. اما وینفری قبل از اینکه به این جایگاه برسد، کودکی سخت و فقیرانه ای داشت.
اپرا وقتی دختری نوجوان بود و با پدرش زندگی می کرد، در یک فروشگاه مواد غذایی کار می کرد که در کنار آرایشگاه پدرش بود.
پاپ فرانسیس، رهبر دینی کاتولیک های جهان
خورخه ماریو برگولیو قبل از آنکه به عنوان یک کشیش به کلیسای انجمن عیسی بپیوندد، اسقف اعظم بوینس آیرس، پایتخت کشور آرژانتین و بعد کاردینال (مقام رسمی کلیسایی و بالاترین مقام کاتولیک‌ها بعد از پاپ) شود و در نهایت به پاپ فرانسیس، رهبر دینی کاتولیک های جهان تبدیل شود، چند شغل معمولی را تجربه کرده بود.
پاپ فرانسیس وقتی جوان بود در یک آزمایشگاه شیمی کار می کرد، به عنوان سرایدار، زمین را جارو می کرد و دربانی می کرد.
هیلاری کلینتون، بانوی اول و وزیر امور خارجه سابق آمریکا
کلینتون در کتاب خودزندگی نامه اش به نام «انتخاب های سخت» (Hard Choices) نوشته اولین شغلش، به غیر از پرستاری بچه، نگهبانی یک پارک کوچک در چند کیلومتری خانه اش در یکی از شهرک های اطراف شیکاگو بود. کلینتون در آن زمان 13 سال داشت.
وزیر امور خارجه و سناتور سابق ایالات متحده آمریکا گفته آن تابستان او مجبور 3 روز در هفته یک گاری پر از توپ، راکت و طناب را ببرد و بیاورد.
به گفته ی کلینتون، پدر و مادرش به خوداتکایی و سختکوشی اعتقاد داشتند و مطمئن شدند که فرزندان شان ارزش یک دلار را یاد گرفتند و اهمیت انجام درست یک کار را درک کردند.
وارن بافت، سرمایه گذار مشهور
بافت از کودکی به پول درآوردن و پس انداز کردن علاقه داشته. ثروت خالص او 61/2 میلیارد دلار تخمین زده شده، مسأله ای که او را به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل کرده.
بافت وقتی 13 سال داشت صبح های خود را به رساندن روزنامه ی واشنگتن پست به در خانه های مردم سپری می کرد. همان سال او 1،200 دلاری که پس انداز کرده بود را در یک زمین کشاورزی 162 هزار متر مربعی سرمایه گذاری کرد.
مایکل دل، مؤسس و مدیرعامل شرکت دل
میکل دل، پایه گذار و مدیرعامل شرکت دل، در دوران شکوفایی کامپیوترهای شخصی، توانست به موفقیت زیادی دست پیدا کند. ثروت خالص دل 18/7 میلیارد دلار تخمین زده می شود.
او قبل از اینکه به رواج کامپیوترهای شخصی در دنیا کمک کند، اولین شغلش را در سن 12 سالگی تجربه کرده بود. او در یک رستوران چینی ظرف می شست.
مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه سابق آمریکا
آلبرایت اولین وزیر امور خارجه ی زن ایالات متحده آمریکا بود. او در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون این سمت را داشت. آلبرایت به عنوان یک پناهنده ی سیاسی از چکسلواکی به آمریکا مهاجرت کرده بود. خانواده ی او از مخالفان حزب کمونیست شوروی بودند و جان شان در خطر بود.
اولین شغل او فروش سینه بند زنانه در یکی از فروشگاه های شهر دنور آمریکا بود. به گفته ی آلبرایت، او درآمد بسیار کمی از این شغل داشت اما طرز رفتار با آدم ها در موقعیت های سخت را یاد گرفت.

http://www.banounews.ir/fa/News/285487/نگاهی-به-شغل-اول-چهره-های-مشهور-و-موفق-دنیا
بستن   چاپ