آریا بانو
چقدر به موفقیت در سال جدید امیدوارید؟
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 21:17:26
آریا بانو - خراسان / سال 98 به روزهای آخرش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و شاید حالا که شما این مطلب را می‌خوانید، سال 99 آغاز شده باشد. افرادی در سال جدید موفق‌تر خواهند بود که اولا به موفقیت در سال جدید امیدوار باشند و ثانیا سال جدید‌شان را با برنامه‌ریزی مناسبی آغاز کنند. داﺷﺘﻦ اﻣﯿﺪ ﺑﻪ آﯾﻨﺪه ﯾﮑﯽ از ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت اﺳﺎﺳﯽ در زﻧﺪﮔﯽ اﻓﺮاد ﺑﻪ ﺣﺴﺎب ﻣﯽ آﯾﺪ و روان ﺸﻨﺎﺳﺎن ﺑﺴﯿﺎری ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ که اﻣﯿﺪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ از اﻓﺮاد در ﺑﺮاﺑﺮ روﯾﺪادﻫﺎی اﺳﺘﺮس‌زای زﻧﺪﮔﯽ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻨﺪ و ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ هم در اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﺎدی، رﺿﺎﯾﺖ از زﻧﺪﮔﯽ، ﻋﻮاﻃﻒ ﻣﺜﺒﺖ، ﻣﻬﺎرت‌ﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺷﮑﺴﺖ و ﮐﺎﻫﺶ اﻓﺴﺮدﮔﯽ دارد. با توجه به این نکات، ﭘﺮﺳﺶﻧﺎﻣﻪ اﻣﯿﺪ به آینده را در ادامه پیش رویتان گذاشته‌ایم که توسط دکتر «اﺳﻨﺎﯾﺪر» طراحی شده است و ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ در ﮐﻮﺗﺎهﺗﺮﯾﻦ زﻣﺎن ﻣﻤﮑﻦ، ﻣﯿﺰان اﻣﯿﺪواری ﺧﻮد به آینده را ﺑﺴﻨﺠﯿﺪ. ﺑﺮای ﭘﺎﺳﺦ دادن ﺑﻪ سوالات این پرسش نامه ﻻزم اﺳﺖ ﻫﺮ ﻋﺒﺎرت را به دﻗﺖ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﺒﺎرت مد ﻧﻈﺮ ﺗﺎ ﭼﻪ ﺣﺪ درباره ﺷﻤﺎ ﺻﺪق ﻣﯽ ﮐﻨﺪ، ﻧﻈﺮ ﺧﻮد را از «ﮐﺎﻣﻼ مخالف» ﺗﺎ «ﮐﺎﻣﻼ موافق» در ﻣﻘﺎﺑﻞ آن اﻋﻼم ﮐﻨﯿﺪ. باز هم یادتان باشد این تست بیشتر برای سرگرمی است و تحلیل دقیق آن باید توسط کارشناس انجام شود.
نحوه محاسبه نمره
پس از آن‌که در مقابل همه عبارات نظر صادقانه خود را علامت زدید، نوبت محاسبه نمره آزمون است. برای محاسبه امتیاز خود باید ترتیب زیر را در نظر بگیرید: اگر به سوال‌های 1، 2، 4، 5، 6، 8، 9، 10 و 12 پاسخ «کاملا موافقم» داده‌اید 5 امتیاز، «تا حدودی موافقم» 4 امتیاز، «نظری ندارم» 3 امتیاز، «تا حدودی مخالفم» 2 امتیاز و «کاملا مخالفم» یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید. امتیاز دهی در بقیه سوالات یعنی سوال‌های 3، 7 و 11 برعکس است؛ یعنی در این سه سوال، گزینه «کاملا مخالفم» 5 امتیاز، «تا حدودی مخالفم» 4 امتیاز، «نظری ندارم» 3امتیاز، «تا حدودی موافقم» 2 امتیاز و «کاملا موافقم» یک امتیاز دارد. امتیاز نهایی شما از مجموع امتیاز همه این سوال‌ها به دست می‌آید.
تحلیل آزمون
اگر نمره آزمون شما بین 12 تا 27 باشد:
شما از آینده ناامیدید و هیچ شانسی برای موفقیت خودتان در آینده قائل نیستید. توصیه می‌شود با مطالعه نکاتی که در ادامه مطلب مطرح می‌شود نگرش مثبت به زندگی و شانس موفقیت خودتان را بیشتر کنید.
اگر نمره آزمون شما بین 28 تا 51 باشد:
میزان امیدواری شما به آینده در حد متوسط است. با این حال شما هم می‌توانید با توصیه‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود نگرش مثبت تان را تقویت کنید.
اگر نمره آزمون شما بین 52 تا 60 باشد:
میزان نگرش مثبت شما به زندگی بالاست. شما با این اعتماد به نفس بالا به کمک یک برنامه ریزی مناسب، می‌توانید موفقیت خودتان را تضمین کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/285486/چقدر-به-موفقیت-در-سال-جدید-امیدوارید؟
بستن   چاپ