آریا بانو
مشکلات ساخت «کامیون» در گفته‌های کارگردان آن
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 19:30:19
آریا بانو - ایسنا / کارگردان سریال «کامیون» از ساخت و ادامه پخش این مجموعه تا ابتدای ماه رمضان خبر داد و در عین حال درباره علت ساخت این مجموعه و دشواری‌های ساخت آن نکاتی را مطرح کرد.
مسعود اطیابی- کارگردان «تگزاس» درباره حضورش در تلویزیون و ساخت این سریال گفت: احساسم این بود جامعه نیاز به شادی و نشاط دارد و تلویزیون رسانه فراگیری است که می توان با ساخت آثاری طنز لحظات شادی را برای مخاطب فراهم آورد. تنها دلیل من برای کارگردانی مجموعه تلویزیونی ایجاد لحظاتی مفرح برای مخاطب بود. از میان پیشنهاداتی که صورت گرفت، سریال نوروزی را پذیرفتم.
وی درباره نگارش و آماده سازی فیلمنامه توضیح داد: ابتدا طرحی پیشنهاد شد که به صورت اپیزودیک بود و انتهای روشنی نداشت‌. از همان ابتدا به آقای شهاب عباسی پیشنهاد دادیم تا قصه "کامیون" را بنویسند که فیلمنامه توسط ایشان شروع به نگارش شد.
این کارگردان با بیان اینکه بهره‌گیری از جوانان در هر بخش از جامعه لازم و است، درباره استفاده از جوانان در کنار بازیگران مطرح گفت: شاید یکی از ویژگی‌های «کامیون» استفاده از جوانان در جلو و پشت دوربین باشد. در این کار تلاش کردم تا از جوانان بهره بگیرم تا بتوانیم از استعداد آن‌ها استفاده کنیم و به آن‌ها فرصت حضور در کنار بزرگان عرصه تلویزیون و سینما را بدهیم. بالاخره در هر بخشی از جامعه نیاز به نیروهای جوان، پویا و خلاق است که باید برای پست‌های مختلف در جامعه تربیت شده و در کنار افراد مجرب و پیشکسوت تجربه کسب کنند؛ به همین جهت از بازیگران جوان در کنار بازیگران شناخته شده استفاده کردم.
اطیابی درباره مشکلات تصویربرداری در شرایط فعلی (شیوع کرونا) گفت: شیوع بیماری باعث شد با مشکلاتی مواجه شویم اما مجبور به ادامه کار هستیم زیرا سریال قرار است تا اول ماه مبارک رمضان (اردیبهشت‌ماه) ادامه داشته باشد و با پایان تعطیلات نوروزی به اتمام نمی‌رسد. از ابتدا به سلامت گروه و هنرمندان و خانواده‌ها توجه داشتیم. در این شرایط کار کردن، دچار سختی چند برابری هستیم زیرا سریال پر لوکیشن است. از سوی دیگر فاصله افراد جلوی دوربین باید رعایت شود و میزانسن‌ها تغییر می‌کند. بازیگران باید بدون تماس با یکدیگر بازی خود را ارائه کنند و حتی اگر ناگزیر به دست دادن باشند قبل از ضبط پلان دست‌ها را ضدعفونی می‌کنیم تا صحنه را بازی کنند. اگر قرار باشد روی زمین دراز بکشند بارها صحنه را ضدعفونی می‌کنیم. از سوی دیگر هنرورها برای برخی صحنه‌ها حضورشان ضروری است که نمی‌توانیم از هنرورها استفاده کنیم. اما بالاخره باید کار را به پخش برسانیم و امیدواریم مخاطبان از کار رضایت داشته باشند.
اطیابی درباره آماده سازی سریال برای پخش گفت: سریال کامیون 30 تا 33 قسمت پیش‌بینی شده که در بخشی از کار حدود 15 روز از گروه دوم به گردانی آقای محسن یوسفی استفاده کردیم ‌و بخش بندر انزلی در کار به کارگردانی ایشان آماده شد. هم اینک در حال ضبط هستیم و روزانه کار را به پخش می‌رسانیم.
سریال کامیون به کارگردانی سیدمسعود اطیابی از اول فروردین روی آنتن شبکه دو سیما رفته و پخش آن تا ابتدای رمضان ادامه خواهد داشت.
داستان سریال را شهاب عباسی بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است.
«کامیون» درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با 3 دانشجو درگیر ماجراهایی می‌شود. صابر، وحید و اشکان 3 دانشجویی هستند که به دلیل مشکلاتی توسط صاحبخانه اثاثیه‌شان به خیابان ریخته شده است. نادر و دانشجوها با هم آشنا می‌شوند که این آشنایی زمینه‌ساز اتفاقات مختلفی در روند داستان می‌شود.
مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی، بیتا سحرخیز، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، فرهاد بشارتی، سپند امیرسلیمانی، ماهان عبدی، گیتی قاسمی، آرزو نبوت، زهره فکورصبور، مهسا طهماسبی و علی هاشمی از بازیگران اصلی این سریال نوروزی محسوب می‌شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/285450/مشکلات-ساخت-«کامیون»-در-گفته‌های-کارگردان-آن
بستن   چاپ