آریا بانو
تجربه یک بازی خانوادگی با «هیچی»!
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 19:13:53
آریا بانو - فارس / معمولاً در ایام تعطیلات سرگرمی های زیادی همچون رفتن به پارک و سینما یا دورهمی های دوستانه وجود دارد که می توان با آنها اوقات فراغت را سپری کرد اما در این روزها که شیوع کرونا امکان دورهمی های دوستانه و رفتن به اماکن تفریحی را غیرممکن کرده و سرگرمی هایی مثل بازی های کامپیوتری، خواندن کتاب یا تماشای فیلم تکراری شده، بهتر است به بازی هایی پناه ببریم که خانواده را دور هم جمع کند.
موبایل ها را کنار بگذارید
سرگرمی هایی که شما را مجبور می کند گوشی موبایل را کنار بگذارید و تلویزیون را خاموش کنید و شش دانگ حواستان جمع بازی شود تا بازنده نباشید.
خیلی از ما تجربه‌ی بازی‌های معروفی مثل اسم‌ فامیل یا پانتومیم را در جمع‌های خانوادگی داریم، اما اگر احساس می‌کنید این بازی‌ها برایتان تکراری شده ما به شما بازی جذابی را معرفی می کنیم که نیاز به وسیله خاصی هم ندارد.
دو راست و یک دروغ
دو راست و یک دروغ بازی جذابی است که افراد با هر سن و گروهی می توانند آن را بازی کنند، بنابراین اگر به شوخی و به سرکار گذاشتن دیگران علاقه‌مند هستید دست به کار شوید. اگرچه بهتر است این بازی را 6 تا 10 نفره بازی کنید اما در این شرایط که امکان دورهمی های چند نفره وجود ندارد میتوانید در خانه این بازی را حتی با 3 نفر هم انجام دهید.
این بازی نه نیاز به وسیله خاصی دارد و نه برنامه ریزی خاصی می خواهد، تنها یک کاغذ و خودکار می تواند این بازی را برای شما هیجان انگیز کند.
هدف بازی این است که بازیکن مقابل باید حدس بزند کدام جمله دروغ است، بنابراین بازیکنان باید دو حقیقت و یک دروغ بگویند، برای شروع بازی هم باید افراد به صورت دایره کنار هم روی زمین یا صندلی بنشینند.
شروع بازی به چه صورت است؟
یک نفر باید به عنوان داور از بازیکنان بخواهد تا خودشان را معرفی کنند، سپس به هر نفر یک برگ کاغذ و خودکار بدهد و از آنها بخواهد تا سه جمله درباره‌ خودشان روی این برگه‌ بنویسند که دو تای آن‌ها دروغ و یکی از آن‌ها راست باشد، تنها کسی هم که از راست و دروغ بودن جملات همه‌ شرکت‌کننده‌ها خبر دارد، همان داور است.
بعد از این که بازیکنان جملات خود را روی کاغذ نوشتند، باید آن را با صدای بلند برای بقیه بخوانند تا آن‌ها بر اساس شناخت شان از بازیکن تشخیص دهند که کدام جمله راست بوده و کدام جمله دروغ، داور باید برای هر کسی که حدس درست می‌زند، دو امتیاز مثبت ثبت کند و در صورتی که کسی حدس اشتباه زد، یک امتیاز مثبت برای صاحب جمله ثبت کند.
در این بازی جرزنی آزاد است!
از آنجایی که شما می توانید هر راستی بگویید و هر دروغی سر هم کنید، دستتان برای جرزنی در این بازی کاملا باز است، به همین خاطر اگر در جمع غریبه ها هستید با خیال راحت هر چیزی که می خواهید ببافید، اما در جمع دوستان حواستان باشد که اگر یکی از آنها خبر داشته باشد خالی بسته اید، ممکن است کار به جاهای باریک بکشد!
جملات برای اینکه آن ها را به یک حقیقت یا دروغ تغییر دهید ساده هستند، می توانید جمله «دارم» را به «ندارم» یا «هستم» را به «نیستم» تغییر دهید، مثلاً من دوقلو هستم، من در دانشگاه با بهترین رتبه کلاسی فارغ التحصیل شدم، من در یک جزیره بزرگ شده ام، پدر من پلیس مخفی است، خواهر من گیاه خوار است و ... شما حتی می توانید راست و دروغ هایی در مورد توانایی ها و موفقیت های خود بگویید، مثلاً من به چهار زبان حرف می زنم، می توانم با هواپیما پرواز کنم، می توانم ویولون بنوازم، من در یک مسابقه هنری برنده شدم و...
ما به شما پیشنهاد می کنیم که بازی «دو دروغ و یک راست» را جزو گزینه‌هایی برای ساختن یک شب سرگرم‌کننده و لذت بخش کنار خانواده در نظر داشته باشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/285429/تجربه-یک-بازی-خانوادگی-با-«هیچی»!
بستن   چاپ