آریا بانو
آخرین جزئیات از همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
چهارشنبه 6 فروردین 1399 - 12:54:40 PM
آریا بانو - رئیس سازمان برنامه وبودجه از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 خبرداد.

اواخر سال 98 صحبت‌هایی از اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می‌رسید و این وعده از سوی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داده شده بود.
این طرح سال هاست پشت گوش افتاده بود و نمایندگان مجلس اجرایی نشدن آن را کمبود منابع مالی اعلام کرده بودند.
اما نوبخت در نیمه دوم سال 98 اعلام کرد: سال 99 قراراست، 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی اختصاص دهیم، برای اجرایی شدن این طرح بیشترین هزینه‌ها و سطح مصارفی که برای امور مختلف در نظر گرفته شده سال آینده حقوق بازنشستگان 18 درصد رشد خواهد داشت بر این اساس مصارف سال آینده افزایش می‌یابد.
روح الله بابایی صالح عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین اقدام‌های کمیسیون اجتماعی برای بودجه سال 99، گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان و تقویت حمایت از مستمری بگیران مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در اولویت دستور کار نمایندگان این کمیسیون برای بودجه بوده است.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تدارک هستیم از ماه‌های پایانی سال و به تدریج، همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان درون سازمان تأمین اجتماعی با تکیه بر بودجه خود سازمان تا حد مقدور حل و فصل شود و تا سال 99 به نتیجه نهایی رسد.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه مدر در نیمه دوم سال 98، گفت: منابع بازنشستگان کشوری و لشکری باید توسط دولت تأمین می‌شد که مبلغ 5 هزار میلیارد تومان در بودجه آمده و علی رغم اینکه کافی نیست تا حدی اجرا شده است.
اما روز گذشته محمدباقر نوبخت در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در سال 98، برای جبران قدرت خرید بازنشستگان، اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 5 هزار میلیارد تومان بود و این رقم در سال جاری با افزایش 100 درصدی به 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
نوبخت پیش از این و در 7 دی ماه 98 از احتمال افزایش منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 99 خبر داده و گفته بود که با وجود تمامی مشکلات در لایحه بودجه سال 99 اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد، در صورت امکان و معرفی منابع جدید، دولت از افزایش اعتبار برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان استقبال می‌کند.
این وعده از دیروز به بازنشستگان لشکری و کشوری داده شده است که همسان سازی به طور کامل اجرا می‌شود و حقوق بازنشستگیشان در سال 99 افزایش خواهد یافت.
اما بازنشستگان تأمین اجتماعی جزء این طرح نیستند و همسازی سازی برای این گروه از بازنشستگان بعد از پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی اجرا خواهد شد و این سازمان این وعده را به بازنشستگان خود داده است که به محض دریافت طلب خود از دولت همسان سازی را اجرا خواهیم کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/285264/آخرین-جزئیات-از-همسان-سازی-حقوق-بازنشستگان-تأمین-اجتماعی
بستن   چاپ