آریا بانو
ویروس کرونا بازار لوازم خانگی را تعطیل کرده است
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 12:36:28
آریا بانو - به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران « ال کا ایران »، مرتضی میری گفت: معمولاً بسیاری از خریداران لوازم خانگی اسفندماه را برای خرید کالا‌های خود انتخاب می‌کنند. عده‌ای به‌دنبال تعویض بعضی لوازم خانگی خود هستند و عده‌ای هم در فکر تکمیل جهیزیه ، اما متاسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ما این بازار را هم از دست دادیم و اسفند سال گذشته برخلاف همه سال‌ها که جنب و جوش داشت در رکود کامل سپری شد.
چند سالی است که در چند نوبت، شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی بودیم که البته بیشتر این موضوع متاثر از قیمت ارز بوده است. از طرفی، در مقاطعی با قاچاق کالا در این حوزه هم روبرو شدیم که این اتفاق باز هم روی قیمت‌های موجود در بازار تاثیر منفی گذاشت.
به هر تقدیر سال 98 با تمام سختی‌هایش و به خصوص شیوع ویروس کرونا که اقتصاد کشور را فلج کرد و همچنان هم ادامه دارد، تمام شد و حال پا در سال 99 گذاشتیم و همگان منتظرند تا ببینند اوضاع و احوال بازار به نفع جامعه تغییر خواهد کرد یا به مانند گذشته باید انتظار شرایط سخت‌تری را هم داشته باشیم.
خواندن این مطلب را از دست ندهید: تبعات ویروس کرونا بر صنعت لوازم خانگی ایران را جدی بگیریم/ صنعت جهان غرق در تراژدی کرونا مرتضی میری ، رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با اقتصاد24 گفت: سال 98، سال خوبی برای صنف لوازم خانگی نبود. هرچند در سال گذشته از لحاظ تولید پیشرفت کردیم که این یکی از نکات مثبت کار تلقی می‌شود، اما از لحاظ فروش با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن قدرت خرید مردم، کاسبی خوبی برای صنف ما به‌وقوع نپیوست.
وی افزود: معمولاً بسیاری از خریداران لوازم خانگی اسفندماه را برای خرید کالا‌های خود انتخاب می‌کنند. عده‌ای به‌دنبال تعویض بعضی لوازم خانگی خود هستند و عده‌ای هم در فکر تکمیل جهیزیه، اما متاسفانه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا ما این بازار را هم از دست دادیم و اسفند سال گذشته برخلاف همه سال‌ها که جنب و جوش داشت در رکود کامل سپری شد. از این‌رو از بانک مرکزی و شخص آقای همتی خواستیم مراعات چک‌هایی که کاسبان دادند را بکنند، زیرا وضعیت کنونی اصلاً عادی نیست و نباید به فعالان صنف‌های مختلف فشاری بیاید تا از این دوران به سلامت عبور کنیم.
میری تصریح کرد: هرچند اوضاع و احوال بازار خوب نیست، ولی ما از طریق اتحادیه خودمان تلاش را کردیم تا حداقل بتوانیم کمک کوچکی به یکی دو بیمارستان کشور در دوران سخت این بیماری همه‌گیر داشته باشیم. از این‌رو از کارخانه‌داران و واردکنندگان کمک خواستیم تا هرکس هرچقدر مایل است کمک نقدی کند تا بتوانیم لااقل تجهیزات یکی دو بیمارستان را خریداری و تهیه کنیم که شکر خدا با استقبال نسبتاً خوبی هم مواجه شدیم.
برای حفظ سلامتی خود، بخوانید: ضدعفونی کردن وسایل خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پایان گفت: به‌هرحال تا زمانی که ویروس کرونا کنترل نشود خیلی نمی‌توان به بازار و کلاً فضای کسب و کار امیدوار بود و همه باید کمک کنیم تا هرچه زودتر این بحران حل شود. در ادامه آرزو دارم که قیمت ارز بالاتر نرود و از طرفی هم، فولاد مبارکه توجه بیشتری به تولیدکنندگان داشته باشد تا بتوانیم به تولید بیشتر در داخل برسیم که اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم کالا‌های تولیدشده خود را به برخی کشور‌های منطقه هم صادر کنیم و این یعنی ارزآوری، اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد کشور.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/285245/ویروس-کرونا-بازار-لوازم-خانگی-را-تعطیل-کرده-است
بستن   چاپ