آریا بانو
کدام ویتامین برای درمان و جلوگیری از ریزش مو مفید است؟
سه شنبه 5 فروردين 1399 - 21:04:52
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد برای درمان ریزش مو میتوانند با مصرف سیب‌زمینی، فلفل سبز و قرمز و خیار سیلیسیوم که در لایه خارجی این میوه‌ها یافت می‌شوند را وارد بدن شان کنند. همچنین جوانه حبوبات و غلات و و دانه‌ها با پوست مصرف شوند، زیرا غنی از سیلیسیوم هستند.
او تصریح کرد: ویتامین C با افزایش جذب آهن بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد؛ همچنین ویتامین E نیز، برای رشد مو‌ها ضروری است. مصرف این ویتامین موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خون پیاز مو می‌شود. با مصرف مغز‌ها، دانه‌ها و روغن‌زیتون می‌توانید نیاز روزانه خود به ویتامین E را تامین کنید.
او ادامه داد: افرادی که به دلیل تیرویید و عملکرد نادرست این غده دچار ریزش مو شده اند؛ باید غذا‌های غنی از ویتامین A و ید را مصرف کنند، ولی باید توجه داشته باشند، که مصرف زیاد ویتامین A منجر به ریزش مو می‌شود.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: دلیل دیگر ریزش مو فقر رژیم غذایی مصرفی از نظر ویتامین‌های گروه B است؛ که در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک از اهمیت زیادی برخوردار است، همچنین غذا‌های غنی از ویتامین B عبارتند از لوبیا، نخود، هویج، گل کلم، لوبیای سویا، مخمر، مغز‌ها و دانه‌ها و تخم‌مرغ که افراد می‌توانند در برنامه غذایی خود جای دهند.
انوشه گفت: روی (زینک) این ماده معدنی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، باعث تحریک رشد مو می‌شود. این ماده معدنی در گوشت بره، پنیر کم چرب، بوقلمون بدون پوست، لوبیا قرمز، ماست کم چرب، قارچ، تخمه آفتابگردان و بادام وجود دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/285062/کدام-ویتامین-برای-درمان-و-جلوگیری-از-ریزش-مو-مفید-است؟
بستن   چاپ