آریا بانو
بهترین جایگزین‌های شیرینی و شکلات عید
سه شنبه 5 فروردین 1399 - 10:27:43 AM
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ضرر زیاد خوردن شیرینی و تنقلات اظهار کرد: شیرینی‌ها، بیسکوییت‌ها و تنقلات ارزش غذایی برای بدن انسان ندارند.
او در ادامه درباره مواد تشکیل دهنده شیرینی اظهار کرد: روغن‌های جامد( کره یا روغن جامد نباتی)، شکر فراوان، مقدار کمی آردها (گندم، نخودچی و جو) مواد تشکیل دهنده شیرینی ها هستند.
جوزدانی درباره عوارض روغن در شیرینی‌ها بیان کرد: شیرینی‌ها حاوی روغن جامد( روغن جامد نباتی یا کره) هستند. که این روغن باعث چربی اشباع در بدن شده و افراد را به سمت بیماری‌های قلبی می‌کشاند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره شکر موجود در شیرینی‌ها افزود: شکر نیز برای بدن مضراست و در برخی مواقع باعث افزایش قند خون و دیابت می‌شود.
او در ادامه گفت: ترکیبات آردی در شیرینی‌ها اگرچه خواص مفیدی برای بدن دارند اما در کنار ترکیبات دیگر مانند شکر و روغن مضر خواهند بود.
تقسیم بندی شیرینی‌ها
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه گفت: از نظر رژیم درمانی تنها مواد غذایی که بدن به آن احتیاج ندارد شیرینی‌ها و تنقلات هستند.
جوزدانی در ادامه درباره تقسیم بندی شیرینی‌ها توصیه کرد: برخی از افراد علاقه‌ زیادی به شیرینی‌ها دارند به همین علت بهتر است آن‌ها شیرینی‌هایی که از آرد نخودچی تشکیل شده‌اند استفاده کنند. زیرا نخودچی از خانواده گوشت و حبوبات است و می‌تواند پروتیئن مورد نیاز بدن را فراهم کند.
او درباره شیرینی‌هایی که مادران شیرده باید استفاده کنند افزود: برخی از نوزادان به شیرهای پروتئینی و شیرهای گاو حساسیت دارند. به همین علت مادران شیرده بهتر است در عید و زندگی روزمره از شیرینی‌‌های حاوی آردنخودچی استفاده کنند.
این متخصص رژیم درمانی و تغذیه تصریح کرد: سوهان‌های عسلی که از مغزها تشکیل شده‌ را در عید می‌توان جایگزین انواع شیرینی کرد.
جوزدانی درباره مصرف انواع شکلات‌ها در عید یاد آوری کرد: تحقیقات نشان می‌دهد شکلات‌های تلخ 80 درصد به بالا خواص بهتری نسبت به شکلات‌های شیرین دارد. به همین علت بهتر است افراد شکلات‌های تلخ را جایگزین شکلات‌های شیرین کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/284774/بهترین-جایگزین‌های-شیرینی-و-شکلات-عید
بستن   چاپ