آریا بانو
تست روانشناسی: حدس بزنید کدام یک خانواده نیستند
یکشنبه 3 فروردین 1399 - 8:54:21 AM
آریا بانو-

آیا می دانستید که روابط ما به اندازه ی رژیم غذایی و ورزش برای سلامت فیزیکی ما اهمیت دارند؟ طبق تحقیقات، ریسک ابتلا به التهابات بدنی در افراد منزوی با افرادی که فعالیت فیزیکی ندارند برابری می کند. اولین روابط ما همیشه در دوران کودکی ، با اعضای خانواده ی ما شکل می گیرند و اغلب تعیین کننده ی دید ما به دنیا هستند.

با این تست روانشناسی همراه شوید تا متوجه شوید اولین روابط شما چه تأثیری بر شخصیت شما داشته اند.

به تصویر زیر نگاه کنید. کدام یک از آن ها واقعاً خانواده نیستند؟ خیلی درباره اش فکر نکنید و فقط ببینید حس تان چه به شما می گوید. بعد از آنکه انتخاب کردید، می توانید جواب درست را ببینید و درباره ی خودتان بیشتر بدانید.

تست روانشناسی حدس بزنید

خانواده شماره 1

اگر خانواده شماره 1 را انتخاب کردید، احتمالاً فرد خانواده محوری نیستید، دست کم به معنای سنتی اش. شما با دوستان تان مثل خانواده ی واقعی خود رفتار می کنید و کمک به آن ها خوشحال تان می کند. شما همیشه سعی می کنید کمکی به دیگران کنید. ممکن است در خانواده ی شما پدرتان نقش پررنگی نداشته، به همین دلیل هم هست که همه ی تلاش تان را برای کمک به افراد نیازمند می کنید، درست مثل مادرتان.

این خانواده شاید شادترین خانواده نباشد، اما آن ها کماکان یک خانواده ی واقعی محسوب می شوند. واضح است که مادر از کودکش مراقبت می کند. او دست فرزندش را گرفته و از او در برابر پدر بی توجهش محافظت می کند. شما دوست ندارید دیگران مثل شما بزرگ شوند، به همین دلیل این خانواده را انتخاب کردید.

خانواده شماره 2

اگر پاسخ شما خانواده شماره 2 است، شما فردی به شدت خانواده محور هستید؛ هیچ چیزی به اندازه ی خانواده تان برای شما اهمیت ندارد. شما اعتقاد دارید روابط باید بر اساس اعتماد و تعهد ساخته شوند تا ثبات داشته و ماندگار باشند. شما خواسته های خانواده تان را در اولویت قرار می دهید، گاهی حتی از خواسته های خود می گذرید تا عزیزان تان خوشحال باشند.

احتمالاً متوجه شده اید که افراد داخل این تصویر واقعاً شبیه به یک خانواده نیستند. بزرگ ترها توجهی به کودک ندارند و کودک هم سعی ندارد دست آن ها را بگیرد. آن ها شبیه چند غریبه هستند که در کنار یکدیگر راه می روند. شما خود یک فرد واقعاً خانواده دوست هستید، به همین دلیل توانستید خانواده ی قلابی را تشخیص دهید.

خانواده شماره 3

اگر پاسخ شما خانواده شماره 3 است، احتمالاً در خانواده ای ناکارآمد بزرگ شدید. تجربه های آسیب زا در دوران کودکی سبب شده اعتماد کردن به دیگران برایتان سخت باشد. شما مضطرب هستید و تعامل با دیگران اغلب برایتان یک چالش محسوب می شود. شما دائماً نگران آینده هستید و بیش از حد درباره ی هر چیزی فکر می کنید.

افراد حاضر در این تصویر، یک خانواده ی شاد و دوست داشتنی به نظر می رسند. آن ها یک خانواده ی واقعی هستند. پدر و مادر تقریباً یکدیگر را در حین راه رفتن در آغوش گرفته اند و پدر دست فرزندش را گرفته. بزرگ شدن در یک خانواده ی ناکارآمد سبب شده طرز فکر خاصی پیدا کنید و شما را به روابط سالم مشکوک کرده است. شما باور ندارید که چنین چیزی واقعاً وجود دارد؛ به همین دلیل این خانواده را انتخاب کرده اید.


http://www.banounews.ir/fa/News/284010/تست-روانشناسی--حدس-بزنید-کدام-یک-خانواده-نیستند
بستن   چاپ