آریا بانو
زندانی ایرانی و فرانسوی آزاد شدند
يکشنبه 3 فروردين 1399 - 08:18:15
زنان خبر
آریا بانو - رسانه‌های فرانسوی از آزادی رولاند گابریل مارشال فردی که در رسانه‌های فرانسوی به عنوان یک پژوهشگر فرانسوی شناخته شد و در کشورمان به اتهام جاسوسی و تشویق اذهان عمومی دستگیر شده بود، خبر دادند.

به گزارش بانو نیوز ، به گزارش شبکه خبری یورونیوز دولت‌های ایران و فرانسه دو زندانی یکدیگر را آزاد کردند.
دیروز جمعه اول فروردین رسانه‌های فرانسوی از آزادی رولاند گابریل مارشال فردی که در رسانه‌های فرانسوی به عنوان یک پژوهشگر فرانسوی شناخته شد و در کشورمان به اتهام جاسوسی و تشویق اذهان عمومی دستگیر شده بود، خبر دادند.
همزمان رسانه‌ها از آزادی جلال روح‌الله نژاد مهندس ایرانی که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در فرانسه بازداشت شده بود خبر دادند.
آقای روح‌الله نژاد در بهمن 1397 به درخواست وزارت دادگستری آمریکا در فرودگاه نیس در جنوب فرانسه بازداشت شده بود. در خرداد 1398 دادگاهی در فرانسه با تحویل دادن روح‌الله نژاد به آمریکا موافقت کرد اما این امر هرگز عملی نشد.
از سوی دیگر رولاند مارشال پژوهشگر فرانسوی در ماه ژوئن 2019 به همراه فریبا عادلخواه پژوهشگر ایرانی-فرانسوی که عضو انجمن اف‌ای‌اس‌اوپی‌او در فرانسه است بازداشت شده بود. رولاند مارشال کارشناس مسائل آفریقا است و به همراه خانم عادل‌خواه به اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی ایران محکوم شده بودند.
مارشال که در دادگاه عمومی و انقلاب ایران به 5 سال زندان محکوم شده بود دیروز جمعه اول فروردین مطابق با 21 مارس 2020 رسانه‌ها خبر دادند که حبس او شامل تخفیف شده و او در نخستین روز سال جدید به سفارت فرانسه تحویل داده شده است.
این در حالیست که پیش‌تر دولت فرانسه چندین بار خواهان آزادی زندانی عادلخواه و مارشال شده بود. مقامات ایران این درخواست فرانسه را دخالت در امور داخلی کشور خوانده و از پاریس خواسته بودند تا به رویه قضایی حاکم بر این پرونده‌ها احترام بگذارد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/284005/زندانی-ایرانی-و-فرانسوی-آزاد-شدند
بستن   چاپ