آریا بانو
چند شعبده بازی ساده با امکانات کم
شنبه 2 فروردين 1399 - 17:26:43
آریا بانو - خراسان / شعبده‌بازی آن‌قدر مرموز و کنجکاوی‌برانگیز است که بسیاری از ما از همان بچگی دوست داریم روزی برسد که بتوانیم با اجرای شعبده، دیگران را مسحور خودمان کنیم. شعبده‌بازی یعنی رازی هست که ما از آن خبر داریم اما دیگران که چیزی از آن نمی‌دانند، شگفت‌زده می‌شوند. در این مطلب چند شعبده ساده را به شما آموزش می‌دهیم، شاید هنوز هم دل‌تان بخواهد در یک جمع خودمانی افرادی را شگفت‌زده کنید.
طناب سالم می شود
شرح اجرا: شعبده باز طنابی را که به وسیله تماشاچیان از وسط قیچی شده است، دوباره سالم می‌کند.
راز شعبده: طنابی به طول یک متر تهیه کنید. سپس یک تکه طناب کوچک 15 سانتی متری را که دو سر آن به هم دوخته شده، در وسط طناب اصلی قرار دهید. حالا قسمت تا خوردگی دو طناب را طوری در دست تان نگه دارید که یک طناب معمولی به نظر برسد. از یک تماشاچی بخواهید وسط طناب را قیچی کند (منظور تکه طناب کوچک است). آن‌گاه قسمت قیچی شده را در داخل کلاهی که روی میز است بگذارید. زیر لب وردی بخوانید و طناب را سالم به تماشاچیان نشان بدهید. برای اجرای این بازی باید تمرینات لازم را با دقت و ظرافت انجام دهید تا کسی متوجه تکه طناب کوچک نشود.
انگشتر معلق
شرح اجرا: شعبده‌باز کبریتی را به سمت حلقه‌ای آویزان با نخ نزدیک می‌کند. نخ می‌سوزد اما حلقه معلق باقی می‌ماند.
راز شعبده: یک رشته نخ معمولی را در یک محلول آب و نمک (اشباع شده) قرار دهید. حدوداً پس از نیم ساعت نخ را بیرون بیاورید و بگذارید خشک شود. حالا آماده هستید تا یک کار خارق‌العاده را به نمایش درآورید. یک سر نخ را به انگشتر سبک و کم‌وزن گره بزنید و آویزان نگه دارید. سپس شعله کبریت را به محل اتصال نخ و حلقه نزدیک کنید. نخ می‌سوزد و تبدیل به خاکستر می‌شود اما حلقه نمی‌افتد و خاکستر سوخته نخ همچنان حلقه را نگه می‌دارد.
انرژی ذهن
شرح اجرا: شعبده‌باز با نگاه نافذ خود، عقربه ساعت مچی تماشاچی را از حرکت بازمی‌دارد یا چوب کبریت را روی کف دست‌شان حرکت می‌دهد.
راز شعبده: یک آهن‌ربای قوی و بزرگ به اندازه یک قوطی کبریت را در زیر آستین پیراهن یا کت خود (درست در محل بستن ساعت مچی) به وسیله کش محکم ببندید. در هنگام اجرا، آن دست تماشاچی را که حامل ساعت مچی است، در دست خود بگیرید و در میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آهن ربا قرار دهید تا ثانیه شمار از کار بیفتد. برای به حرکت در آوردن چوب کبریت نیز از قبل یک سوزن نازک را با ظرافت در وسط چوب کبریت پنهان کنید. این کار باعث می‌شود که چوب کبریت در کف دست تماشاچی به حرکت درآید.

http://www.banounews.ir/fa/News/283885/چند-شعبده-بازی-ساده-با-امکانات-کم
بستن   چاپ