آریا بانو
28 میلیون ایرانی برای کرونا غربالگری شدند
جمعه 1 فروردين 1399 - 19:55:12
آریا بانو - ایرنا / معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارزیابی 28 میلیون ایرانی در طرح بیماریابی و غربالگری ویروس کرونا خبر داد.
«علیرضا رییسی» عصر جمعه درباره آخرین وضعیت اجرای طرح غربالگری و بیماریابی ویروس کرونا در کشور بیان کرد: امروز شاهد بودیم که 13 استان در کشور به توصیه‌های بهداشتی عمل کرده و در نتیجه کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این 13 استان بودیم.
وی بیان کرد: تا امروز 28 میلیون نفر از هموطنان ما به بسیج ملی مقابله با کرونا پیوسته و مورد غربالگری قرار گرفته‌ و از وضعیت خود مطلع شده‌اند.
رییسی افزود: در روز اول سال 99 تعداد 34 هزار و 800 نفر از همکاران ما در حوزه بهداشت فعال بوده و مشغول خدمت رسانی هستند و 39 واحد بهداشتی و درمانی نیز فعالیت کردند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه استان‌هایی که در غربالگری موفق می‌شوند، مدیریت خوبی برای بسیج ارکان‌های مختلف استان را ایجاد کرده‌اند، گفت: یکی از زیرساخت‌های کشور که باعث ممتاز شدن ما از کشورهای منطقه شده، شبکه بهداشت و درمان کشور است. بالغ بر 34 مرکز در سطح روستاها و شهرها داریم که یا بهورز یا مراقب سلامت یا نیروهای بهداشت در آنها مستقر است و از این زیرساخت‌ها برای بسیج ملی مقابله با کرونا استفاده کردیم.
رییسی گفت: نزدیک به 80 میلیون نفر در سیستم ما پرونده الکترونیک سلامت دارند و همه این افراد دارای شناسه هستند. به زودی و تا 48 ساعت دیگر شاهد جنبه دیگری از بهداشت و پیشگیری در زمینه بهداشت محیط و اماکن خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، تاکنون 19 هزار و 644 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و 433 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 6 هزار و 745 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/283574/28-میلیون-ایرانی-برای-کرونا-غربالگری-شدند
بستن   چاپ