آریا بانو
کمک سازمان ملل به مراکز نگهداری سالمندان برای پیشگیری از شیوع کرونا
چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 10:32:38
آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور از مساعدت صندوق جمعیت سازمان ملل متحد و اختصاص اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری از سالمندان سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید قبادی دانا در این خصوص گفت: صندوق جمعیت سازمان ملل متحد به منظور همکاری و کمک به سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در مراکز نگهداری سالمندان، کمک‌های غیرنقدی خود را در قالب اقلام پیشگیرانه، به سازمان بهزیستی اهدا کرد.
وی افزود: این اقلام درمجموع شامل 29 هزار جفت دستکش لاتکس یک بارمصرف، 7100 لیتر مایع ضدعفونی کننده دست، 800 لیترمحلول ضدعفونی کننده سطوح و همچنین6 هزار عدد ماسک N95 مجموعا به ارزش یک میلیارد و 222 میلیون تومان است.
قبادی دانا با اشاره به نحوه توزیع این اقلام در مراکز نگهداری سالمندان گفت: این اقلام در 8 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، گیلان و مازندران و به تناسب میزان شیوع بیماری کرونا در این استان ها ارسال شد.
رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: اقلام اهدایی باتوجه به محدود بودن، به تعدادی از مراکز نگهداری سالمندان، از جمله سرای سالمندان کهریزک بسته به میزان افراد تحت پوشش اختصاص می یابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور؛ قبادی دانا در پایان از تلاش‌ها و پیگیریهای دکتر لیلا جودان نماینده صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) بابت تهیه و اهدای این اقلام به سازمان بهزیستی قدردانی کرد.
گفتنی است در سراسر کشور 307 مرکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی فعالیت می کنند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/282734/کمک-سازمان-ملل-به-مراکز-نگهداری-سالمندان-برای-پیشگیری-از-شیوع-کرونا
بستن   چاپ