آریا بانو
مقابله با ترس از ویروس کرونا درکودکان
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 8:11:26 AM
آریا بانو- فاطمه السادات شهیدی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بزرگسالان با شنیدن مکرراخبار نگران کننده درباره کرونا کودکان را هم نگران و مضطرب می‌کنند، ولی کودکان ممکن است نتوانند درمورد بحران و شرایط صحبت کنند.

او افزود: مقداری ترس و نگرانی بر اثر شنیدن اخبار ناخوشایند در کودکان طبیعی بوده و خطری روان کودک را تهدید نمی‌کند.

شهیدی اظهار داشت: به طور کلی والدین باید شرایط مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرده و انتظارات خود را در خصوص انجام تکالیف از فرزندان خود پایین آورند.

فاطمه السادات شهیدی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیان کرد: وجود حالت تهوع، استفراغ، گریه، بی قراری و پرخاشگری، کم یا زیاد شدن اشتها و مشکل درخواب کمی طبیعی است، اما در صورت ادامه این موارد با مراجعه به پزشک مساله را حل کنید.

فاطمه السادات شهیدی، گفت: والدین باید در درس و امتحانات به کودک کمک کنند و در صورت اضطراب بیش از حد کنترل آن را به فرزندانشان آموزش دهند.

کارشناس ارشد روانشناس بالینی ادامه داد: تمرین‌های آرام سازی کودکان شامل نقاشی، قصه گویی و بازی کردن است.

وی اظهار داشت: می‌توان از کودک خواست با نقاشی ترس خود را به تصویر بکشد و با قصه گفتن ترس خود را به صورت داستان بیان کند.

اوادامه داد: بازی داستان نویسی هم باکودک کارشود  که با یک کاغذ وقلم یک یا دوخط از داستانی را والدین شروع کنند و کودک داستان را کامل کند که این روش ها به آرم کردن کودک کمک شایانی خواهد کرد.

او اضافه کرد: والدین با کودکان ورزش کنند در حضور کودکان اخبار را دنبال نکنند و نظمی در خواب و بازی و تکلیف کودک باشد و دراین موقعیت بحرانی برنامه‌ای هدفداربرای کودک جهت نظم دادن به کارهایش بنویسند.


http://www.banounews.ir/fa/News/282264/مقابله-با-ترس-از-ویروس-کرونا-درکودکان
بستن   چاپ