آریا بانو
مصرف خودسرانه‌ مکمل‌ها و ویتامین‌ها ممنوع/ زنجبیل و لیموترش در درمان ویروس کرونا تاثیر ندارد
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 09:00:28
آریا بانو - سلامانه: میرزای رزاز گفت: مصرف مکمل‌ها و ویتامین‌ها باید زیر نظر متخصصان و مشاوران تغذیه صورت گیرد چراکه در غیراین صورت ممکن است باعث ایجاد کبد چرب و سردرد و تهوع شود.
به گزارش سلامانه؛ دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز با بیان این مطلب، گفت: مصرف بیش از حد مکمل‌ها باعث ایجاد عارضه اشباع بیش از حد ویتامین‌ها می‌شود و که خود کبد چرب به همراه سردرد و تهوع را به دنبال دارد.
او با تاکید بر اینکه قبل از استفاده از هر مکملی با مشاوران و متخصصان علوم تغذیه مشورت شود، توضیح داد: ویتامین‌ها و مکمل‌ها در طبقه‌بندی داروهای بدون نسخه قرار می‌گیرند و این داروها بدون نسخه در همه جا دنیا رایج است و می‌توانند در تمام داروخانه ها به راحتی در اختیار مردم گیرند.
میرزای رزاز عنوان کرد: حتماً باید از متخصصین علوم تغذیه در این زمینه مشاوره بگیریم و دانش آنها را برای ارتقای سطح سلامت در زندگی خودمان به کار ببریم.
او به مراقبت‌های سالمندان در خصوص شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و توضیح داد: سالمندان در واقع یکی از گروه‌هایی هستند که آسیب پذیری‌شان در ارتباط با این بیماری نسبت سایر گروه‌ها بیشتر است فلذا بهترین و اصلی‌ترین کار پیشگیری است که آنها مبتلا به این ویروس نشود و توصیه موکد ما این است که این عزیزان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، حتماً رعایت کنند و در خانه بمانند؛ البته ناگفته نماند این قشر نیازمند تغذیه سالم تری نیز هستند.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در ادامه یادآور شد: زنان باردار بخش دیگر از افراد جامعه هستند که در دوران بارداری از برنامه غذایی خاصی پیروی می‌کنند و تعدادی ویتامین و مکمل به صورت معمول برای آنها تجویز می‌شود.
میرازی رزاز با اشاره به مباحثی که درخصوص اثربخشی مصرف زنجبیل و لیموترش در درمان ویروس کرونا در جامعه مطرح شده، تصریح کرد: هیچ منبع و ماخذی که تائید کند، لیموترش و زنجبیل راهکار درمان ویروس کرونا است، نداریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/281850/مصرف-خودسرانه‌-مکمل‌ها-و-ویتامین‌ها-ممنوع--زنجبیل-و-لیموترش-در-درمان-ویروس-کرونا-تاثیر-ندارد
بستن   چاپ