آریا بانو
شریعتمداری خبر داد :
استفاده از ظرفیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برای کمک به مقابله با بیماری کرونا/ تولید روزانه 30 هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی
يکشنبه 25 اسفند 1398 - 16:30:24
وزارت رفاه
آریا بانو - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و اهمیت مشارکت همگانی در مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حداقل 30 هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی تهیه می‌شود و مقدمات ورود سایر استان ها به تولید این ملزومات فراهم شده و این ظرفیت به زودی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، "محمد شریعتمداری " همچنین از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی( به عنوان کارفرما) و جهاد دانشگاهی (به عنوان مجری) در کشور خبر داد.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به تشریح اقدامات و تمهیدات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: از اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شبکه سازی ، ایجاد شبکه های عملیاتی و نقش توسعه و واسطه بین متقاضی و برندهای ملی، محلی و پیشران و همچنین مهارت افزایی و اشتغالزایی است.
وی افزود: تلاش شده برای کمک به مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور از ظرفیت های مشاغل خانگی در استانها استفاده شود .
شریعتمداری افزود: در تعدادی از استان ها نظیر گلستان و بوشهر و خراسان رضوی، تهران و مرکزی و ... اقداماتی برای تهیه ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده انجام شده است.
به گفته وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در استان گلستان، قرارداد تهیه و تحویل 5 هزار دست لباس گان بیمارستانی منعقد شده است.
وی ادامه داد: همچنین در کارگاه های پیشران در استان بوشهر روزانه 3 هزار ماسک تولید می شود که در این طرح به طور مستقیم برای 20 نفر اشتغال ایجاد شده و 70 درصد آنها نیز زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی هستند.
شریعتمداری همچنین اضافه کرد: در استان مرکزی کار تولید موادضدعفونی کننده انجام شده که در بخش هایی از آن مشاغل خانگی هم نقش و مشارکت داشته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/281629/استفاده-از-ظرفیت-طرح-ملی-توسعه-مشاغل-خانگی-برای--کمک-به-مقابله-با-بیماری-کرونا--تولید-روزانه-30-هزار-ماسک-با-استفاده-از-ظرفیت-مشاغل-خانگی
بستن   چاپ