آریا بانو
امیرشهاب رضویان: با این‌که کرونا می‌خواهد ما را نابود کند، اما باز هم امیدوارم
شنبه 24 اسفند 1398 - 08:22:30
آریا بانو - خبرآنلاین / امیرشهاب رضویان، مدیر تماشاخانه هیلاج اعتقاد دارد بحران شیوع کرونا، بسیاری از تشکل‌های فرهنگیِ متعلق به بخش خصوصی را که چرخ‌شان با سرمایه‌ای متوسط می‌چرخد، نابود یا به شدت تضعیف خواهد کرد.
مدیران تماشاخانه‌های خصوصی تئاتر، این روزها از یک سو نگران شیوع کرونا هستند و از سوی دیگر نگران ورشکسته شدن. امیرشهاب رضویان، کارگردان، بازیگر و مدیر تماشاخانه خصوصی هیلاج در این‌باره می‌گوید: «ما مجموعه خودمان را تا 15 فروردین تعطیل کرده‌ایم و گمان می‌کنم بهتر است با بحران کرونا شوخی نکنیم، برخوردی سهل‌انگارانه با آن نداشته باشیم و به شکلی غیرواقعی خوش‌بین نباشیم.»
کارگردان فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» در خصوص مشکلات پیش‌آمده در پی این تعطیلی ناگزیر توضیح می‌دهد: «مشکلات ما شامل چگونگی پرداخت اجاره ساختمان، حقوق، عیدی، سنوات و بیمه پرسنل است. تنها امیدواری‌مان نیز پایان یافتن هر چه زودتر این بحران و جان گرفتن دوباره اقتصاد کشور است. سال‌های 97 و 98 از نظر اقتصادی نه برای بخش فرهنگی، نه برای بخش‌های تولید و تجارت سال‌های خوبی نبودند و امید ما خاتمه پیدا کردن این وضعیت است.»
او در باره کمک‌های احتمالی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی به تماشاخانه‌های خصوصی برای ادامه حیات پس از گذر از بحران کرونا، می‌گوید: «من چیزی نشنیده‌ام و بعید هم می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد. ما ٢٧ سال است هیلاج را داریم و در طول این مدت یک ریال به ما کمک نشده است و گمان نمی‌کنم در حال حاضر نیز چنین کمکی صورت گیرد. بهتر است این خوش‌خیالی‌ها را کنار بگذاریم و با واقعیت موجود رودررو شویم.»
رضویان با احتساب همه موارد ذکرشده در مورد چشم‌انداز پیش رو توضیح می‌دهد: «من می‌گویم انسان به امید زنده است و ترجیح می‌دهم امیدوارم باشم هر چند در طول ٢٧ سالی که هیلاج را داریم، چنین بحرانی نداشته‌ایم و گمان می‌کنم این بحران بسیاری از تشکل‌های فرهنگیِ متعلق به بخش خصوصی را که چرخ‌شان با سرمایه‌ای متوسط می‌چرخد، نابود یا به شدت تضعیف خواهد کرد.»

http://www.banounews.ir/fa/News/280868/امیرشهاب-رضویان--با-این‌که-کرونا-می‌خواهد-ما-را-نابود-کند،-اما-باز-هم-امیدوارم
بستن   چاپ