آریا بانو
تقویم تاریخ/ تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی
پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 09:08:23
آریا بانو - راسخون / هدف از تشکیل نهاد انقلابی بنیاد شهید، رسیدگی و صیانت از خانواده ‏های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است.
البته این مسأله در تاریخ معاصر ایران، سابقه دارد. زیرا پس از قیام 15 خرداد 1342، گروهی از روحانیان مبارز و افراد نیکوکار به دستور حضرت امام، در جهت رسیدگی به خانواده‏ های معظم شهدا عمل می‏کردند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مسائل رفاهی، مادی، معنوی و فرهنگی خانواده معظم شهیدان، این بنیاد تشکیل یافت که با آغاز جنگ تحمیلی و بیشتر شدن تعداد شهدا، وظیفه و تکلیف بنیاد شهید سنگین‏تر شد. احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‏طلبی، زنده نگه‏داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده ‏های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده ‏های شاهد، خوداتکایی و قانونمند کردن ارایه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه، محور فعالیت‏های این نهاد مقدس است. در سال 1382 بنیاد شهید انقلاب اسلامی با ستاد رسیدگی به امور آزادگان ادغام شده و سازمانی به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران زیر نظر رئیس جمهور ایجاد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/280270/تقویم-تاریخ--تأسیس-بنیاد-شهید-انقلاب-اسلامی-به-فرمان-امام-خمینی
بستن   چاپ