آریا بانو
آرامش، بزرگ‌ترین سپر دفاعی در برابر کرونا
پنجشنبه 22 اسفند 1398 - 05:16:48
آریا بانو - استرس، اضطراب، ناامیدی و... از مشکلاتی است که در این روزهای کرونایی گریبانگیر اکثر مردم است. مشکلی که علاوه بر ایجاد اختلال در زندگی روزمره می‌تواند سبب ضعف در سیستم ایمنی بدن و یا احساس افسردگی شود. اما چگونه می‌توانیم با غلبه بر استرس، سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کرده و به سوی مهار کرونا حرکت کنیم؟

به گزارش ایسنا، پروفسور کرمی موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم با بیان اینکه ویروس کرونا قدرت سرایت زیادی دارد و برقراری ارتباطات باعث گسترش این ویروس می‌شود، گفت: به همین خاطر محدودیتهای زیادی در زندگی روزمره ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه در این شرایط حاد از تردد های غیرضروری خودداری کنیم، افزود: در حال حاضر خانواده‌هایی بابت این قضیه مصیبت زده شدند و عزیزان خود را از دست داده‌اند. ویروس کرونا ذرات درشتی دارد و به همین خاطر روی سطوح می‌نشیند. این ویروس در هوا معلق نمی‌ماند لذا مردم باید از تماس با سطوح خودداری کنند و یا در صورت تماس حتماً دست‌ها را با آب و صابون بشویند.
پروفسور کرمی اضافه کرد: کسانی که سرفه می کنند حتما از ماسک استفاده کنند و ترددها را در حد امکان کاهش دهند و حتی از منزل هم بیرون نروند.
وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات فعلی ما در این شرایط استرس و اضطراب بالای بسیاری از خانم‌ها به خاطر ترس از مبتلا شدن به کرونا است غافل از اینکه استرس و اضطراب باعث ضعف سیستم ایمنی شده و بزرگ‌ترین سپر دفاعی در مقابل کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن آن هم با آرامش است .
این استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به اهمیت اصول سبک زندگی سالم بیان کرد: مردم با تغذیه سالم، ورزش و تحرک، کاهش استرس با دعا و نیایش و خواب کافی می‌توانند سبک زندگی خود را سالم کنند.
چگونه استرس و اضطراب ناشی از کرونا را کنترل کنیم؟
موسس بنیاد ملی سبک زندگی سالم افزود: علاوه بر تغذیه سالم، ورزش کردن به صورت مستمر سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و موجب سلامت جسم و سلامتی روح و روان انسان می شود. تمام دنیا متوجه شده که یک زندگی خوب و موفق تنها از راه انتخاب سبک زندگی سالم حاصل می شود.
پروفسور کرمی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با اشاره به اینکه جامعه به شدت از ویروس کرونا در استرس و اضطراب به سر می برد بار دیگر تاکید کرد: مردم بدانند که اضطراب و استرس موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/280258/آرامش،-بزرگ‌ترین-سپر-دفاعی-در-برابر-کرونا
بستن   چاپ