آریا بانو
وضعیت تراکم جمعیت سالمند در شهرهای ایران
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 17:58:36
آریا بانو - معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: براساس نظر متخصصان بهداشت و درمان، سالمندان بیش از سایر افراد از ویروس کرونا آسیب می‌ببیند بنابراین در مناطقی که جمعیت سالمند بیشتر است باید مراقبت‌های بیشتری به عمل آورده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توان درصد جمعیت سالمند در هر شهر را محاسبه کرد. از آنجا که کد ملی کلیه خانوارها و ویژگی‌های سنی و اقتصادی خانوارها در این پایگاه موجود است می‌توان تراکم جمعیت سالمند را به تفکیک هر منطقه محاسبه کرد. داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نشان می‌دهد که تفاوت بسیار زیادی میان شهرهای ایران وجود دارد.
در شهرهایی مانند ابوموسی در استان هرمزگان نزدیک به 9 درصد از خانوارها دارای یک عضو سالمند یعنی با سن بیش از 60 سال زندگی می‌کنند. به همین ترتیب در رباط کریم 12.3 درصد از خانوارها یک عضو سالمند دارند.

آریا بانو


اما در شهرهایی مانند طالقان 58 درصد خانوار دارای یک عضو سالمند هستند. این تفاوت شدید علت‌های مختلفی دارد اما در موضوع کرونا این تفاوت می‌تواند در برنامه‌ریزی برای پیشگیری از شیوع این ویروس مهم است.

آریا بانو


در این لینک درصد جمعیت سالمند در هر یک از شهرهای ایران آمده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/280132/وضعیت-تراکم-جمعیت-سالمند-در-شهرهای-ایران
بستن   چاپ