آریا بانو
قوانین ناگهانی سازمان بورس به سهامداران ضربه می‌زند
چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 12:40:47
زنان خبر
آریا بانو - هدف سازمان از محدود کردن حد نوسان به تعویق افتادن زمان ریزش های بازار است ولی اگر قوانین با شفافیت اطلاعاتی بیشتری در کنفرانس های خبری با حضور اساتید و کارشناسان بازار سرمایه برگزار شود و بعد به مرحله اجرا برسد شاید نتیجه بهتری دهد.

به گزارش بانو نیوز ، امروز بورس حدود 15 هزار واحد ریزش کرد که درمقایسه با ریزش های جهانی کم است. به نظرمیرسد تصمیم به کاهش حجم مبنا که قول بیستم اسفند برای اجراداده بودند دیگرنیازی به اجراندارد چون شاخص درحالت عادی درمسیر نظرمدیران اقتصادی درحال حرکت است.
مهم ترین دلیل اصلی صف فروشان شنبه و دوشنبه به خاطر بی اعتمادی و عدم شفافیت در اطلاعات قوانین ارائه شده توسط سازمان بورس بود ودلایل کم کردن حد نوسان با با یک سری اخبار ضد و نقیض مواجه شد و در نهایت آقای دکتر همتی در خواست لغو محدود کردن حد نوسان را دادند و نامه ای را سازمان بورس مبنی بر تصمیم گیری قطعی برای روز 20 اسفند گزاشتند.
با اینکه نوسان به حد 5 درصد برگشت امابه دلیل عدم شفافیت اطلاعاتی، صف فروش‌ها در روز شنبه و دوشنبه ادامه دار بود.
اگر سازمان بورس برای قوانین یک شبه فکری کند و شاهد قوانین یک شبه نباشیم سهام داران هم رفتارهای هیجانی خود را کنترل می کنند.
این رفتارهای هیجانی در زمان تصویب قوانین بازار پایه هم وجود داشت که مشکل از روند اجرا و تصویب قوانین یک شبه بود .
هدف سازمان از محدود کردن حد نوسان به تعویق افتادن زمان ریزش های بازار است ولی اگر قوانین با شفافیت اطلاعاتی بیشتری در کنفرانس های خبری با حضور اساتید و کارشناسان بازار سرمایه برگزار شود و بعد به مرحله اجرا برسد شاید نتیجه بهتری دهد.
بیشتر بخوانید:
چگونه ممنوع المعامله شدن کد بورسی رفع می‌شود؟ توزیع اسکناس نو منتفی شد فعلا خودرو نخرید! سهام داران از رفتار هیجانی دور بمانند و شاهد صف فروش های پی در پی نباشیم میدانیم که یکی از دلایل بالارفتن قیمت ها حجم بالای نقدینگی در بازار سرمایه بود.
شاید اگر سازمان عرضه اولیه ها را کم تر در طول سال عرضه می کرد، شاهد حباب های قیمتی در سهم ها نبودیم و متاسفانه در هفته ی پایانی سال شاهد عرضه های پشت سر هم هستیم و تا انتهای سال هم 4 عرضه اولیه دیگر هم در راه است .
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/279972/قوانین-ناگهانی-سازمان-بورس-به-سهامداران-ضربه-می‌زند
بستن   چاپ