آریا بانو
کودکان ناقل خاموش کرونا
دوشنبه 19 اسفند 1398 - 13:25:44
آریا بانو - سلامانه: کودکان می‌توانند عامل انتقال کروناویروس به بزرگترها باشند، در حالی که به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر، نشانه‌های ابتلا را نشان ندهند. اجازه‌ی خروج کودکان از منزل را ندهید. در خانه بمانید. چند نکته ی مهم برای مادرها
این روزها که خانواده‌ها با ویروس کرونا درگیرند و مادران زیادی خود قرنطینگی را اجرا می‌کنند، فشار و خستگی روی مادران چند برابر شده چراکه علاوه بر کارهای عادی خانه، استریل کردن سطوح و اجسام و مواد غذایی هم اضافه شده و منجر به افزایش فشار و استرس به مادرها گردیده است. 
ولی مادرها به عنوان افرادی که در خط مقدم قرنطینه ی خانگی قرار دارند سلامتی جسمی و روحی شان خصوصا در روزهایی که کودکان در منزل حضور دارند بسیار مهم است، پس بهتر است کارهایی را انجام دهند که دچار خستگی و کلافگی نشده و روحیه ی خود را بالا نگه دارند.
برای تحمل و برداشتن فشار این روزها حتما به این چند نکته توجه کنید:
* به خستگی، کلافگی و ناراحتی خود حتما توجه کنید و وقتی که احساس می‌کنید فشار روی شما زیاده، در فضایی آرام این موضوع را با بقیه ی اعضای خانواده در میان بگذارید.
* در طول روز زمانی را برای استراحت خود در نظر بگیرید و خود را ملزم کنید فعالیتی که از آن لذت میبرید را انجام دهید. این زمان استراحت اختصاصی حتی اگر کوتاه هم باشد، برای روحیه بخشیدن به شما خیلی موثر است.
* روزانه در و پنجره های منزل را حتما به مدت نیم ساعت به طور متناوب باز بگذارید تا هوا جریان داشته باشد.
* اگر بالکن یا حیاط دارید حتما چند دقیقه ای را برای خودتان آفتاب بگیرید.
چه مواردی سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند؟
-استرس
-کم خوابی
-هر گونه رژیم غذایی غلط یا شدید
-خوردن سوسیس و کالباس و انواع نوشابه
-خوردن انواع نوشیدنی های الکلی
-استفاده از انواع دخانیات مثل سیگار و قلیون
-خوردن مواد غذایی حاوی شکر زیاد
-عدم استفاده از مقادیر کافی آب(حداقل8لیوان در روز)
-ورزش سنگین و یا فعالیت بدنی بسیار شدید از جمله خانه تکانی

http://www.banounews.ir/fa/News/279044/کودکان-ناقل-خاموش-کرونا
بستن   چاپ