آریا بانو
کشته شدن 150 تروریست وابسته به ترکیه در «ُسراقب»
پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 07:18:52
زنان خبر
آریا بانو - عناصر گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «اجناد القوقاز» حملاتی را برای اشغال شهرک سراقب انجام دادند که با شکست مواجه شد.

به گزارش بانو نیوز ، تکاوران حاضر در گروههای تروریست «جبهه النصره» و «اجناد القوقاز» که تحت حمایت ترکیه قرار دارند، حملات گسترده‌ای به شهرک راهبردی «سراقب» در استان ادلب سوریه انجام دادند.
یک منبع در لشکر 25 ارتش سوریه خبر داد که این درگیری‌ها صبح روز چهارشنبه 14 اسفندماه به شدت در جریان بوده و تا بعدظهر، از شدت آن کاسته شده و هیچ تغییری در نقشه میدانی این منطقه، رخ نداده است.
این منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارتش سوریه در جریان دفع این حملات گسترده، حدود 150 تروریست را از پای درآورد.
تروریست‌ها پس از این حمله ناکام، به سمت مواضع خود در شهرکهای «افس» و «النیرب» در شمال و جنوب غرب سراقب عقب‌نشینی کردند.
تروریست‌ها قصد داشتند در غرب سراقب عملیات خود را به سرانجام برسانند که موفق نشدند. در جریان دفع این حملات گسترده، چندین خودرو و جنگ‌افزار متعلق به تروریست‌ها منهدم شد.
در همین ارتباط، مرکز آشتی روسیه در سوریه امروز چهارشنبه گزارش کرد که تروریست‌ها در سراقب سعی کردند چند کانتینر حاوی مواد سمی را منفجر کنند که در نتیجه بی‌تجربگی‌شان، خود شیمیایی شدند.
مرکز آشتی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: « یک گروه تروریستی پانزده نفره در تلاش بودند در کنار چند کانتینر حاوی مواد شیمیایی سمی بمب منفجر کنند تا بدین وسیله بتوانند پیشروی نیروهای دولتی سوریه را در غرب سراقب متوقف کنند».
به گفته این مرکز، تروریست‌ها به علت نداشتن تجربه کافی در استفاده از مواد سمی نتوانستند یکی از کانتینرها را محکم ببندند که این اقدم باعث شد مواد سمی نشت کند و تروریست‌ها خود شیمیایی شوند بی‌آنکه بتوانند بمب‌ها را منفجر کنند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/277290/کشته-شدن-150-تروریست-وابسته-به-ترکیه-در-«ُسراقب»
بستن   چاپ