آریا بانو
عاطفه سعیدی نژاد تشریح کرد؛
رویکردهای اصلی اداره کل امور فرهنگی وتبلیغی بانوان سازمان تبلیغات
چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 8:30:00 AM
آریا بانو - سعیدی نژاد «گفتمان‌سازی»، «توانمندسازی» و «پشتیبانی» را از فعالیت‌های اصلی اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان برشمرد و گفت: هویت‌بخشی و نقش‌آفرینی؛ رویکرد اصلی این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این موضوع که مأموریت اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان؛ راه‌اندازی نهضت تبلیغی زنان است، اظهار کرد: در نهضت تبلیغی زنان هدف این است که خیل کثیری از خواهران که در فعالیت‌های مختلف تبلیغی مشغول فعالیت هستند خودشان را از سطح مخاطب به سطح فعال فرهنگی تغییر دهند و به عناصر کنش‌گر و فعال در عرصه تبلیغ تبدیل شوند.
وی افزود: در همین راستا فعالیت‌های اداره کل امور فرهنگی و بانوان در سه سطح «گفتمان سازی»، «آموزش و توانمندسازی» و «پشتیبانی» تقسیم می‌شوند و مأموریت‌های این اداره کل در مسیر گفتمان سازی اسلام ناب در مکتب امامین انقلاب تعریف‌شده است همچنین ما به دنبال تعریف نقش جامعه زنان در عرصه تبلیغی هستیم و دیگر اینکه نقش بانوان باید به‌گونه‌ای ایفا شود که در حل مسائل راهبردی زنان مؤثر باشد.
سعیدی نژاد عنوان کرد: رویکرد اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان شکل‌دهی فعالیت‌های خودجوش مردمی در مخاطب عمومی جامعه زنان است و ما معتقدیم زن امروز انقلاب اسلامی می‌تواند اثرگذاری جدی در محیط پیرامونی خود داشته باشد در واقع زن یک قدرت در پیرایش محیط پیرامونی خویش است.
وی ادامه داد: برخی از برنامه‌های اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان در تعامل با شبکه‌های دسترسی به قشرهای جامعه زنان در مساجد، هیئات مذهبی، انجمن‌های اسلامی، مدارس، اتحادیه‌ها و چهارصد و پنجاه سمن خودجوش و مردمی است که هدف ازاین کار؛ حمایت، تقویت و پشتیبانی از این نیروهای خودجوش و مردمی است.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برآورد ما از آغاز به کار این اداره کل ایجاد، تألیف و تدوین شیوه‌ها و الگوهای اثرگذاری زنان در محیط‌های اجتماعی و عرصه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی است بیان داشت: ما به دنبال الگوسازی، تصویرسازی و برجسته‌سازی حرکت‌های مؤثر زنان در عرصه تبلیغ هستیم تا بتوانیم مسیری را فراهم کنیم تا بانوان جامعه با توجه به این الگوها در عرصه‌های تبلیغی قدم بردارند و به‌تدریج خلاقیت و نوآوری زنان در جامعه شکوفا شود.
سعیدی نژاد اذعان کرد: به هر ترتیب زنان جامعه اسلامی برای ایجاد نهضت اجتماعی ظرفیت قابل توجهی دارند و این ظرفیت می‌تواند در جهت اصلاح و ویرایش محیط پیرامونی به سمت پیشرفت مطلوب باشد همچنین زنان در خانواده و اجتماع می‌توانند رکن رکین جامعه پردازی و به‌تبع آن راهبر نهضت شکل‌دهی دولت اسلامی محسوب شوند و از این‌جهت اصلاح محیط اجتماعی می‌تواند از لایه‌های اصلی پیشرفت ایرانی اسلامی باشد.
مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مسئله ما هویت‌بخشی به جامعه بانوان است به این معنا که به دنبال تعریف عرصه عمومی نقش‌آفرینی برای بانوان هستیم تا کمک کنیم بانوان به بازآرایی هویت خود بیندیشند و آن را اصلاح کنند لذا با این اتفاق، عناصر تبلیغی جامعه ما به نقطه‌ای خواهند رسید تا اولاً مسائل خود را احصاء کنند و سپس به‌طور فعالانه و کنش‌گرانه به دنبال حل آن مسائل باشند و نکته مهم در تعریف عرصه عمومی نقش‌آفرینی بانوان این است که باید حداقل تقابل اولیه را با ساختارهای فعلی اجتماعی ایجاد کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/276804/رویکردهای-اصلی-اداره-کل-امور-فرهنگی-وتبلیغی-بانوان-سازمان-تبلیغات
بستن   چاپ