آریا بانو
شوهرم رکورد جهانی تنبل بودن را شکسته است!
سه شنبه 13 اسفند 1398 - 08:27:10
آریا بانو - خراسان / شوهرم احساسات من را نمی‌فهمد. در خانه هیچ کاری نمی‌کند و رکورد جهانی تنبل بودن را شکسته است! خیلی هم اهل سر کار رفتن نیست و هر روز، قبل از رفتن به سر کار غر می‌زند. 29 ساله است و من 21 ساله هستم. کلا به من اهمیت نمی‌دهد.
پاسخ
با توجه به این‌که شوهرتان شما را درک نمی‌کند و بی‌مسئولیت است، کاملا قابل درک است که احساس ناخوشایندی در زندگی داشته باشید. در پیام خود به این مطلب اشاره کرده‌اید که همسرتان به احساسات‌تان اهمیت نمی‌دهد. شما در سنی قرار دارید که عواطف و احساسات نقش پررنگی در زندگی‌تان دارد. با توجه به اختلاف سنی بین شما دو نفر، همسرتان این دوره را رد کرده و شاید گاهی عقاید شما را نتواند بپذیرد. اگر شما در حضور شوهرتان روی تفهیم احساسات خود پافشاری کنید و تعصب به خرج دهید و به دنبال ایجاد تغییر در وی باشید، شک نکنید که با مخالفت بیشتر رو‌به‌رو خواهید شد زیرا به گمان شوهرتان به عنوان یک مرد جوان این باور پیدا می‌شود که شما حس اقتدار مردانه ایشان را نشانه گرفته‌اید و به دنبال تخریب آن هستید.
چه باید کرد؟
در برابر شوهری که مسئولیت‌های خود را انجام نمی‌دهد، به چه راهکارهایی باید متوسل شد و چه کارهایی نباید کرد؟ برای پاسخ دادن به این سوال، راهنمایی های ما را بخوانید. 1-مقابله به مثل و لجبازی نکنید: در این شرایط اوضاع روز به روز بدتر می‌شود. انسان ها هرگز در فضای تحقیر و سرزنش و لجبازی،تغییر مثبتی نمی‌کنند
.2- از جابه‌جایی نقش‌ها بپرهیزید: این‌که یک زن، بی‌مسئولیتی شوهر خود را بپذیرد و تلاش کند خودش کارهای مربوط به همسر را انجام دهد و در واقع خودش ضعف زندگی را جبران کند، یک راهکار بسیار اشتباه است.
3-صبور باشید: اگر همسرتان انجام کاری را به تعویق انداخت، خودتان هرگز پیشقدم نشوید و مسئولیت آن را به عهده نگیرید بلکه سعی کنید زمان بیشتری را در اختیار او قرار دهید. تجربه نشان می دهد وقتی فرد به بن بست برسد، یعنی دقیقا زمانی که چاره ای نداشته باشد می تواند مسئولیت انجام کارها را به عهده بگیرد. در ضمن مصرانه از شوهرتان، انجام وظایفش را تقاضا کنید.
4-این کلمات را نگویید: استفاده از عباراتی مثل تو هرگز اهل کار نبوده‌ای، برو از بقیه یاد بگیر و ... هیچ گرهی از مشکلات شما باز نمی‌کند و گفتن مکرر آن باعث می‌شود شوهرتان واقعا قبول کند که فرد بی‌مسئولیتی است. برای تقویت صفت مسئولیت‌پذیری باید اهداف کوچک و قابل دسترسی انتخاب کنید؛ برای مثال اگر شوهر شما در کسب درآمد و تامین نیازهای مادی خانواده، بی‌مسئولیتی می‌کند، شما اول از خریدهای ضروری و ارزان قیمت شروع کنید و در گام نخست خریدهای غیر لازم را مطالبه نکنید.
نویسنده : فریبا البرز | کارشناس‌ارشد مشاوره خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/276276/شوهرم-رکورد-جهانی-تنبل-بودن-را-شکسته-است!
بستن   چاپ