آریا بانو
رویداد بازگشت سبز برای ایجاد ارزش افزوده از پسماندهای بیمارستانی
يکشنبه 11 اسفند 1398 - 00:08:23
آریا بانو - آخرین خبر/ حسین بردبار: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری اولین رویداد بازگشت سبز درخصوص پسماندهای بیمارستانی خبرداد و افزود: این دانشگاه می خواهد با استفاده ازدانش بومی دانشمندان و جوانان خلاق و استارت آپ های ایرانی و فناوری های به روز دنیا از طلای کثیف، ارزش افزوده ایجاد کند؛ دکتر کوهپایه زاده همچنین از آمادگی برای بهره برداری از کیت های تشخیص بیماری کرونا ساخت داخل خبرداد.
به گزارش آخرین خبر دکتر کوهپایه زاده در نشست خبری اولین رویداد بازگشت سبز در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این که دفع پسماندهای بیمارستانی همواره یک چالش در دنیای امروز بوده است ، تصریح کرد:ما دراین رویداد می خواهیم درخدمت جوانان خلاق کشورمان و استارت آپ های فعال ایرانی باشیم تا از تهدید پسماندهای بیمارستانی یک فرصت و ارزش افزوده به وجود آوریم.
وی درپاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص این که آیا اقدامی نیز دراین خصوص انجام داده اید، گفت: ما تاکنون اقدامی انجام نداده ایم و درصدد جمع آوری استارت آپ ها و فعالان این حوزه برای یافتن راهکارهای مورد نیاز برای استفاده بهتر از پسماندها و پساب های بیمارستانی درکشور و ایجاد بسترهای حمایتی برای آنان هستیم.
وی با بیان این که پسماندهای بیمارستانی در کشور تاکنون مغفول مانده است، افزود: ما آماده ایم زیرساختها و امکاناتی که دراختیار داریم را درمعرض استارت آپ ها و ایده پردازان دراین حوزه قراردهیم.
بهره برداری از کیت های تشخیص کرونا ساخت ایران
دکتر کوهپایه زاده همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص تحقیقات این دانشگاه درخصوص ساخت واکسن کرونا گفت: این موضوع زمان بر است و با کمک چندین ارگان در حال پی گیری است اما کیت های تشخیص کرونا آماده شده و در حال بهره برداری است و نشان می دهد دانشمندان ایرانی می توانند در زمانی کوتاه راه های طولانی را بپیمایند.
دکتر متولیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با بیان این که 160 بیمارستان در تهران 100 تن زباله بیمارستانی تولید می کنند، گفت: دفع این زباله ها یکی از چالش های بیمارستانها و مراکز مرتبط با آن ها است و گاهی عامل بوی ناشناخته در تهران نیز مربوط به همین مساله بوده است.
دکتر پورنیک مدیرتوسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز دراین نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش مرتبط با این رویداد در 19 اسفند ماه جاری در سالن همایشهای رازی گفت: ما به دنبال ایده های نوآورانه و ایجاد حرکتی نوین در کشور برای استفاده بهتر از پسماندهای بیمارستانی هستیم. /

http://www.banounews.ir/fa/News/275189/رویداد-بازگشت-سبز-برای-ایجاد-ارزش-افزوده-از-پسماندهای-بیمارستانی
بستن   چاپ