آریا بانو
بمب مصرف آب در تهران ترکید!
شنبه 10 اسفند 1398 - 13:29:44
آریا بانو - ایسنا / به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.
مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه 9 اسفندماه 98 از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالا است. همچنین افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهرها و روستاهای پیرامونی شده است.
هشدار قطع آب در تهران
به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تاضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.
البته به طور کلی نیز باید گفت که میانگین مصرف آب در شهر تهران، دوونیم برابر میانگین جهانی تخمین زده شده است، تهران کمتر از 1.1 درصد از سطح کشور را داراست، اما 20 درصد جمعیت و 45 درصد صنعت کشور را در خود جای داده که همین مساله موجب افزایش مصرف آب در پایتخت شده است و این در حالی است که در مجاورت تهران، هیچ رودخانه‌ای نیست و آب مورد نیاز پایتخت از حوضه‌های آبی مناطق دیگر تامین می‌شود.
این در شرایطی است که در روزهای گرم سال و در اوج مصرف، چهار و نیم میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می‌شود که این رقم، معادل 52 هزار لیتر بر ثانیه، یعنی معادل 52 هزار بطری یک لیتری در هر ثانیه است که از این میزان، مصرف شهر تهران، سه میلیون و 300 هزار مترمکعب بر ثانیه تخمین زده شده است؛ به عبارتی، معادل 38 هزار بطری یک لیتری در ثانیه در شهر تهران آب مصرف می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/274873/بمب-مصرف-آب-در-تهران-ترکید!
بستن   چاپ