آریا بانو
ناهار/ لوبیا پلو با گوشت پیشنهاد دلچسب امروز
شنبه 10 اسفند 1398 - 10:18:35
آریا بانو - بیتوته / چی لازم دارم:
برنج 3 پیمانه
لوبیا سبز خرد شده 3 لیوان
گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
دارچین و زردچوبه به مقدار لازم
چطور بپزم:
ابتدا پیاز را ریز خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لوبیا سبزهای خرد شده را اضافه کنید.
بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و نمک و زردچوبه و فلفل و دارچین را اضافه کنید و آن ها را کمی تفت بدهید و اگر لوبیا سبزها نپخته بودند آب بیشتری داخل آن بریزید تا همه مواد خوب پخته شوند و لوبیاسبزها بپزند. اگر قبلا پخته بودند آب کمی بریزید و اجازه بدهید همه ی مواد به خرد هم بروند و رب گوجه پخته شود.
در این زمان داخل قابلمه ای مناسب آب بریزید و اجازه بدهید جوش بیاید بعد از جوش آمدن برنج را داخل آن بریزید و نمک به اندازه بریزید. بگذارید برنج بجوشد برای لوبیا پلو برنج را کمی زنده تر بردارید و داخل آبکش بریزید.
سپس کمی روغت کف قابلمه تان بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را قرار بدهید. بعد یک لایه برنج و یک لایه از مواد گوشتی روی آن بریزید تا حدی که برنج و موادتان تمام شود. اگر مایه تان خیلی سفت بود مقداری آب جوش روی برنج بدهید و چند سوراخ روی آن ایجاد کنید و سپس آن را دم بگذارید. و با سالاد شیرازی یا ترشی نوش جان کنید.
لوبیا پلو با گوشت ریز خرد شده را می توانید به همین روش تهیه کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/274721/ناهار--لوبیا-پلو-با-گوشت-پیشنهاد-دلچسب-امروز
بستن   چاپ