آریا بانو
سعید پورصمیمی، بازیگری که اهل دروغ نیست
جمعه 9 اسفند 1398 - 17:03:04
آریا بانو - سینما دیلی / یادداشتی از برزو نیک‌نژاد به بهانه ٩ اسفند، تولد سعید پورصمیمی را بخوانید.
همونقدر که از هنرنمایی، هنرمندان بزرگ میشه لذت برد، همکاری با اونها لذتبخش و زیباست ولی صادقانه در مورد اغلب این هنرمندان باید عرض کنم، بهره بردن از هنرشون کار راحتی نیست، چون خاص هستن و همین خاص بودن زاییده نگاه خاص و نابشونه، و قطعاً جلب رضایتشون کار سختیست چون پیچش مو را هم میبینند
شدیداً برای پیشکسوتان ارزش قائلم، مخصوصاً کسانی که هنرنماییشان در دوران نوجوانیم، مرا نسبت به سینما، عاشق و عاشقتر کرده.
او دقیقاً یکی از آنهاست، جدی است و بی تعارف ، البته بزرگواریش باعث میشه حواسش به دل کوچکترها باشه ، اگر بگم حدود ٧٠٪؜ از فیلمیهایی که ساخته میشه نام بزرگوارش را در لیست کاندیداهای فیلم مینویسند اغراق نکردم ، چون ثابت کرده توانایی اجرای هر نوع نقشی را دارد ، نقشهای بشدت متفاوت ، فقط باید نقش و قصه را برایش باور پذیر کنی ، اگر خودش باور کرد،با توجه به تجربه و هنر و توانمندیش بی تردید کاری میکند که تماشاچی باورش کند و با او همراه گردد.
با افتخار، دارم در مورد (سعید پورصمیمی) عرض میکنم، بازیگری که حضورش اعتباریست برای یک پروژه سینمایی چون اهل دروغ نیستم ، باید عرض کنم، گاهی کار کردن با استاد (سعید پور صمیمی) سخت میشه و شاید از کوره در بری، منم یکبار از همین کوره در رفتم ولی اعتراف میکنم حق با او بود و هست ، او برایش همه چی جدیست، از لحظه ورودش به لوکیشن.
اینهمه غیرت داشتن به کار و مسئولتی که بر عهده دارد ، شاید در نسل ما کمتر یافت بشه و بنظرم حق با اوست ، سینمایی که پورصمیمی دوست دارد در آن حضور داشته باشد ، سینمایی قانونمند است، قانونی که همه حواس آکتور باید به کاراکتر ، فضا و آنچه بر شخصیت گذشته و میگذره معطوف بشه فارغ از همه مسائل و سختیها و مشکلاتی که هست و گاهی پیش میاد.
کنار (پورصمیمی) میشه کار کرد و آموخت ، نه فقط هنر و هنرمندی رو نه فقط تجربه های منحصر بفرد رو ، میشه انسانیت آموخت ، و میشه فهمید هنر سینما غیرت میخواد در کنار صبوری، سخت کوشی میخواد در کنار لطافت و.....
استاد پورصمیمی ممنون که به بنده افتخار دادی و در فیلم (دوزیست) کنارم بودی، کنارمون بودی و درخشیدی
ببخشید ولی گویی ، قرار نبود فیلم در جشنواره ... والا مردم دیدن و درخشش شما و جمع بازیگران فیلم (دوزیست) بر هیچ کسی پوشیده نیست.
باز هم ببخشید اگر جوانی و بی تجربگی کردم و لحظه ایی ناراحت شدم.
١٢٧ سال زنده باشید جناب پورصمیمی عزیز و بدرخشید و بزرگی کنید و ما نیز چون همیشه لذت ببریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/274526/سعید-پورصمیمی،-بازیگری-که-اهل-دروغ-نیست
بستن   چاپ