آریا بانو
عامل جعل فایل صوتی به نام معاون وزیر بهداشت بازداشت شد
پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 21:06:15
آریا بانو - آخرین خبر / پلیس فضای تبادل اطلاعات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد عامل تولید و نشر فایل صوتی جعلی به نام مکالمه معاون وزیر بهداشت شناسایی و بازداشت شد.
سرهنگ سید احمد خسروی روز پنجشنبه ضمن تکذیب فایل منتشرشده، اظهار داشت: فایل صوتی منتشر شده پس از طی کردن آزمایشات مختلف فنی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این فایل صوتی ساختگی و هیچگونه ارتباطی با معاون وزیر بهداشت ندارد.
وی تصریح کرد: سایت رسمی پلیس فتا و پایگاه اطلاع رسانی ناجا تنها منبع و مرجع اطلاع رسانی بوده و با توجه به انتشار برخی شایعات در شرایط فعلی در فضای مجازی از هموطنان می خواهیم برای کسب اخبار و اطلاعات دقیق با مراجعه به سامانه های یادشده کسب اطلاعات کرده و توجهی به شایعات نکنند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی تاکید کرد: هم اکنون اقدامات لازم برای بررسی و شناسایی عامل یا عوامل انتشارفایل یادشده در دست اقدام بوده و با عوامل ساخت و انتشار آن در فضای مجازی برخورد خواهد شد.
به گزارش مهر، پلیس فضای تبادل اطلاعات با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد عامل تولید و نشر فایل صوتی جعلی به نام مکالمه معاون وزیر بهداشت شناسایی و بازداشت شد.
در این اطلاعیه آمده است: انتشار این فایل و چند محتوای جعلی مشابه که سعی در انتشار اکاذیب درباره بیماری کرونا و اخلال در امنیت روانی مردم را داشت توسط یک استدیو با پوشش ضبط و تولید موسیقی در تهران انجام شده که با بررسی و رهگیری های سایبری عوامل آن شناسایی و دستگیر شدند.

http://www.banounews.ir/fa/News/274314/عامل-جعل-فایل-صوتی-به-نام-معاون-وزیر-بهداشت-بازداشت-شد
بستن   چاپ