آریا بانو
رویای خرید طلا و جواهر برای زوج‌های جوان
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 18:26:07
زنان خبر
آریا بانو - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر نوسانات قیمت سکه و طلا در بازار لحظه ای شده است. بازار سکه به صورتی شده که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می کنند و بیشتر تغییرات افزایشی بوده و کمتر کاهشی است.

به گزارش بانو نیوز ، ابراهیم محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص عامل اصلی افزایش قیمت طلا اظهار کرد: ویروس کرونا و قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF می تواند دو عامل اصلی نوسانات و افزایش قیمت طلا در بازار باشد، اما بیشتر از کرونا بازار طلا تحت تاثیر نوسانات جهانی اونس طلا و بازار ارز است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: ویروس کرونا سهم کمتری در نوسانات قیمت طلا دارد اما باید گفت که بی تأثیر هم نیست و اثر منفی خود را بر روی قیمت‌ها می‌گذارد.

آریا بانو


محمدولی اظهار کرد: در حال حاضر نوسانات قیمت سکه و طلا در بازار لحظه ای شده است. بازار سکه به صورتی شده که قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای تغییر می کنند و بیشتر تغییرات افزایشی بوده و کمتر کاهشی است.
وی در خصوص پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان سال گفت: نوسانات قیمت طلا تا پایان سال بستگی به مدیریت بازار ارز دارد و اگر بتوانند التهاب را در بازار از بحث ویروس کرونا و FATF کم کنند قیمت ها کاهش پیدا می کند اما اگر هیجانات ادامه پیدا کند باید توقع نوسانات بیشتر را داشته باشیم.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال آیا شایعه اجاره طلا به زوج های جوان حقیقت دارد؟ بیان کرد: داد و ستد در بازار طلا و جواهر با رکود مواجه است، با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه ممکن است در صنعت بزرگ طلا فروشان عده کمی پیدا شوند که طلا اجاره دهند اما نمی تواند این موضوع را به تمامی طلا فروشان ربط داد.
محمدولی مطرح کرد: طبق گزارش هایی که به دست ما رسیده زوج های جوان به دلیل نوسانات بازار طلا بیشتر تمایل به خرید بدلیجات دارند.
وی افزود: در بحث اجاره طلا و جواهر هیچ قانونی وجود ندارد که مثلا طلا فروش به چه قیمتی طلا خود را اجاره دهد و این امر کاری غیر قانونی است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: مردم در زمان نوسان قیمت، نه برای خرید و نه برای فروش به سمت بازار طلا نمی‌آیند زیرا تصور می‌کنند طلا و سکه ارزان‌تر و یا گران‌تر می شود به همین خاطر از بانک مرکزی درخواست داریم که با کنترل بازار ارز و در پی آن ایجاد آرامش در بازار طلا، باعث جلب اعتماد عمومی شود.
محمدولی از کاهش تقاضا برای طلای آب شده نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه توصیه ما به مردم در مورد خرید مصنوعات طلا به جای طلای آب شده نتیجه بخش بود و بر خلاف سال گذشته که تقاضا براى خرید طلای آب شده شدت گرفته بود، امسال مردم به سمت خرید مصنوعات طلا سوق پیدا کردند.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/273833/رویای-خرید-طلا-و-جواهر-برای-زوج‌های-جوان
بستن   چاپ