آریا بانو
طنز/ ول کنِ کرونا به چشم‌هامان اتصالی کرده‎!
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 16:37:44
آریا بانو - روزنامه شهروند / سالگرد درگذشت «علی‎اکبرخان دهخدا» است. روحش شاد که این لقمه نان طنز مطبوعاتی را او در دامان ما ‏گذاشت. برای همین حالا که ویروس کرونا ول کن ما نیست به رسم «دخو» من هم ول کن او نمی‎شوم و ‏امروز هم در مورد کرونا و کرونا‎سواری با شما گپ می‎زنم‎.
‏١)می‎گویند یکی از بهترین راه‎های پیشگیری در برابر ویروس کرونا، خواب کافی است. موافقم. همان‌طور که ‏می‌دانید دیدن کابوس یکی از موارد ابتلا به اضطراب و استرس است و موجب رفع سلامتی می‎شود. خب ‏آدمیزاد در گذشته‎های نه چندان دور در خواب کابوس می‎دید اما این روزها شرایط عوض شده و زندگی در ‏زمان بیداری تبدیل به کابوس شده. برای همین وقتی بخوابید اعصاب‌تان، حداقل در خواب آرام است‎.
‏٢)حرف از کابوس شد. کدام کابوس برای شما دردناک‎تر است؟ کابوس ابتلا به کرونا؟ کابوس ابتلا به پراید ‏هفتاد‌میلیون تومانی؟ می‌بینید؟ کابوس‌های قبلی دیگر اکنون جزئی از زندگی ما هستند. امیدتان را از دست ‏ندهید. کرونا هم روزی مثل پراید پنجاه‌میلیون تومانی به خاطره‎ها خواهد پیوست.
‏٣)دوستی داشتم که ساعت هفت‌وربع صبح به بیمارستان مراجعه و به پزشک شیفت اعلام کرد کرونا دارد. ‏بعد از معاینه به او گفتند حتی سرماخوردگی هم نداری. برو خانه. ایشان ساعت هشت‌وچهل دقیقه صبح باز ‏هم به همان بیمارستان و همان پزشک مراجعه و اعلام کرد کرونا دارد. پزشک گفت بالاغیرتا وقت ما را نگیر و ‏برو. ساعت نه‌وهفت دقیقه ایشان به بیمارستانی دیگر مراجعه کرد و گفت مشکوک است به ابتلا به کرونا.‏‎ ‎حالا ‏چرا اول این بحث گفتم دوستی داشتم و نگفتم دوستی دارم؟ چون به شما هم نصیحت می‎کنم به دوستی با ‏چنین آدمی که با مراجعه بی‌خود مزاحم کادر پزشکی می‎شود، ادامه ندهید.‏‎ ‎
‏٤) و به دوستی گفتم
شهرام شهیدی

http://www.banounews.ir/fa/News/273776/طنز--ول-کنِ-کرونا-به-چشم‌هامان-اتصالی-کرده‎!
بستن   چاپ