آریا بانو
اعصاب ندارم و خانمم از من راضی نیست!
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 12:27:11
آریا بانو - خراسان / اعصاب ندارم. اخلاق درست و حسابی هم ندارم. خودم متوجه این مشکل هستم. 25 ساله‌ام و همسرم از من راضی نیست. حق هم با اوست. در زمان مجردی با خودم گفتم ازدواج کنم تا اخلاقم بهتر شود اما نشد. الان متاهلم و بداخلاق. چه کنم؟
اگر به این امید ازدواج کرده‌اید که همسرتان باعث شود تا اخلاق‌تان خوب شود، اشتباه فکر کرده‌اید و دچار توقعی بی‌جا شده‌اید.
موثرترین روش برای دور کردن حالت بدخلقی یا غم، در درجه اول رفع علت به وجود آورنده آن است البته به شرطی که بدانید چه چیز شما را ناراحت کرده و چرا باعث ناراحتی‌تان شده است. با این حال و در ادامه این مطلب، توصیه‌هایی به شما می‌شود و امید است با به کارگیری آن‌ها، اخلاق‌تان بهتر شود.
احساسات منفی‌تان را تغییر دهید
گفتید که اعصاب ندارم، اخلاق هم ندارم. بهترین راه‌حل برای اصلاح اخلاق، تمرکز بر تغییر احساسات منفی‌تان است؛ برای مثال سعی کنید یک هدف به سرعت قابل دسترس را تعیین کنید که رسیدن به آن موجب تقویت روح‌تان شود. تمیز کردن کمد و قفسه‌ها، جمع و جورکردن وسایل و پرونده‌های روی میزتان یا نوشتن نامه به فردی که خیلی وقت است از او خبر ندارید، می‌تواند از جمله این اهداف قابل دسترس باشد.
ورزش را جدی بگیرید
در مطالعات مربوط به تعدیل و تنظیم خلق و خو، ورزش و تحرک بدنی مستمر، تاثیرگذارترین راهکار برای از بین بردن احساسات بد است. مطالعات علمی گوناگون این مسئله را تایید می‌کند که فعالیت‌های ایروبیک مانند پیاده‌روی یا تند راه رفتن به طورقابل توجهی موجب بهبود حالات خلقی می‌شود.
برای آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید
بیشتر به بخش‌هایی از زندگی‌تان فکر کنید که خوب پیش می‌روند نه آن‌ها که شما را آزار می‌دهند. موفقیت‌های گذشته را مرور کنید. قبل از ایجاد انگیزه در خودتان برای پیشبرد بیشتر امور در آینده، آن چه را که انجام داده‌اید به خودتان یادآور شوید. همچنین عبادت کنید. انجام امور دینی و مذهبی، بیشترین تاثیر را بر رهایی از اضطراب و افسردگی دارد و باعث خوش اخلاقی‌تان می‌شود. این توصیه را هم فراموش نکنید که انجام کارهای داوطلبانه و فعالیت در خیریه‌ها، احساس بهتر بودن را به ما می‌دهد. رفتار شاد داشته باشید. لبخند زدن و داشتن چهره شاد موجب از بین رفتن مشکلات نمی‌شود اما به بهبود حالت و خلق کمک می‌کند. همچنین توصیه می‌شود در زندگی تاکیدتان بر آینده باشد. نمی‌توانید گذشته را دوباره بنویسید اما می‌توانید از آن درس بگیرید.
نویسنده : نسیم احمدی | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی‌بالینی

http://www.banounews.ir/fa/News/273617/اعصاب-ندارم-و-خانمم-از-من-راضی-نیست!
بستن   چاپ