آریا بانو
شرایط بهره‌مندی بازنشستگان کشوری از تسهیلات اعتباری رفاهی
چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 10:11:04
آریا بانو - صندوق بازنشستگی کشوری با هدف کمک به معیشت بازنشستگان تحت پوشش خود، با همکاری بانک صادرات و فروشگاه‌های رفاه، طرح ارائه تسهیلات اعتباری رفاهی به ارزش یک میلیون و 200 هزار تومان را از طریق کارت حقوقی بازنشستگان کشوری در بانک صادرات، اجرایی می‌کند.

به گزارش ایسنا، ضوابط و شرایط استفاده از این تسهیلات اعلام شده است.
این شرایط به شرح زیر است:
- تمامی بازنشستگان و همچنین وظیفه بگیران تک ورثه همسر که میزان حقوق خالص دریافتی آنان پس از کسر کسور و بدهی‌ها از یک میلیون و 200 هزار تومان بالاتر باشد، مشمول استفاده از تسهیلات اعتباری رفاهی هستند.
- مشمولینی که فاقد «سپهرکارت» باشند، می بایست ضمن مراجعه به شعب بانک صادرات ایران نسبت به صدور کارت مذکور اقدام کرده و جهت شارژ اعتبار تسهیلات با در دست داشتن «سپهرکارت» به نمایندگی‌های صندوق بازنشستگی در سراسر کشور مراجعه کنند.
- مشمولین طرح می‌توانند با مراجعه به شعب فروشگاه‌های رفاه در سراسر کشور با ارائه سپهرکارت بانک صادرات (حساب حقوقی) تا سقف تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) اقدام به خرید کالا کنند.
- چهار رقم آخر شماره ملی مشمولان، به عنوان رمز تسهیلات اعتباری (رمز کیف پول اعتباری) محسوب می‌شود.
- تسهیلات اعتباری(کیف پول اعتباری) از حساب اصلی متصل به سپهرکارت مشمولین مجزا است.
- میزان تسهیلات اعتباری اختصاصی، به مبلغ 12 میلیون ریال و با نرخ سود 2 درصد است.
- مهلت استفاده از تسهیلات از تاریخ هفتم اسفندسال جاری تا هفتم فروردین 99 است.
- استفاده از تسهیلات به صورت اختیاری بوده در صورت عدم تمایل مشمولان به خرید کالا، تسهیلات اعتباری (کیف پول اعتباری) دارنده سپهرکارت غیرفعال می‌شود.
- پس از خرید کالا در مهلت تعیین شده، بازپرداخت تسهیلات اعتباری از فروردین ماه 99 طی چهار قسط از حساب حقوقی مشمولان کسر می‌شود.
- میزان بازپرداخت تسهیلات اعتباری بر اساس میزان خرید کالا از فروشگاه رفاه محاسبه شده و به صورت ماهیانه طی 4 قسط در فیش حقوقی مشمولان درج می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/273556/شرایط-بهره‌مندی-بازنشستگان-کشوری-از-تسهیلات-اعتباری-رفاهی
بستن   چاپ