آریا بانو
حال و هوای حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برای پیشگیری از شیوع کرونا
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 15:24:10
زنان خبر
آریا بانو - بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بحران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام در پنجم اسفندماه، برگزاری ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی آستان مقدس به زمان آینده موکول شد.

به گزارش بانو نیوز ، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد، به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین حفظ سلامتی زائران و مردم، مراسمات مذهبی و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام تا اطلاع ثانوی تعلیق و به زمان مناسب دیگری موکول ‌شد.
در همین راستا دور ضرایح مطهر نرده‌های حائل قرار داده شده و برای جلوگیری از شیوع این ویروس (پیشگیری از شیوع کرونا)، برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در دستور کار آستان قرار گرفته که یکی از این اقدامات، ضدعفونی کردن مستمر ضرایح مطهر و بخش‌های مختلف آستان است.
کتابخانه، موزه، خانه علم و آسمان نما، مرکز نجوم و کلاس‌های مرکز آموزش قرآن نیز تا اطلاع ثانوی از پذیرش مراجعین عزیز معذور بوده و درب های آستان در ساعت 22 هر شب به‌منظور نظافت و ضدعفونی بسته می‌شود.
ضمن آرزوی سلامتی برای مردم عزیز و غیور ایران اسلامی، گذر از این بلا و گرفتاری را از درگاه حضرت باری‌تعالی مسئلت می‌داریم.
فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام
ابن قولویه در کامل الزّیارات (باب 107 ص 324) از علی بن الحسین بن موسی بن بابویه و او از محمّد بن یحیی اشعری عطّار قمی روایت کرده که شخصی از اهل ری گفت:
بر حضرت ابوالحسن عسکری امام هادی علیهما السّلام وارد شدم ، آن جناب از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم : به زیارت سیّدالشّهداء علیه السّلام رفته بودم، فرمود : آگاه و متوجّه باش ، اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شما می باشد زیارت کرده بودی ، مثل این بود که حسین بن علی علیه السّلام را زیارت کرده باشی.
این حدیث را رئیس المحدّثین شیخ صدوق نیز در ثواب الاعمال ص 95 روایت کرده و گوید: حدیث کرد از برای من علی بن احمد ، او گفت : حدیث نمود مرا حمزه بن قاسم علوی و او گوید : حدیث کرد از برای من محمّد بن یحیی عطّار تا آخر حدیث ، و همچنین این روایت در رساله صاحب بن عباد که قبلاً آن را درج نمودیم ذکر شده است.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/273197/حال-و-هوای-حرم-حضرت-عبدالعظیم-(ع)-برای-پیشگیری-از-شیوع-کرونا
بستن   چاپ