آریا بانو
اسرائیل حریم هوایی سوریه را باز هم نقض کرد
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 14:14:34
زنان خبر
آریا بانو - ارتش رژیم صهیونیستی دیشب 23 فوریه 2020 پایگاه‌ها و مواضع برخی گروه‌های مقاومت فلسطینی را در نوار غزه و همینطور شهر دمشق پایتخت کشور سوریه بمباران کرد.

به گزارش بانو نیوز ،تنش‌های نظامی و درگیری برخی گروه‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی بعد از اعلام طرح دولت آمریکا برای ادامه روابط اعراب فلسطینی ساکن در اراضی اشغالی و اردوگاه‌های موجود در برخی کشورهای عربی موسوم به معامله قرن افزایش یافته است. در همین رابطه ارتش اسرائیل دیشب 23 فوریه 2020 پایگاه‌ها و مواضع برخی گروه‌های مقاومت فلسطینی را در نوار غزه و همینطور شهر دمشق پایتخت کشور سوریه بمباران کرد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی امروز 24 فوریه 2020 مسئولیت حملات هوایی به مواضع گروه جهاد اسلامی فلسطین در سوریه و نقض حریم هوایی این کشور را برعهده گرفت.
به گزارش خبرگزاری رویترز ، تاکنون بر اثر حملات دیشب ارتش اسرائیل در نزدیکی شهر دمشق پایتخت سوریه شش نفر از جمله دو عضو گروه جهاد اسلامی فلسطین کشته شدند. حملات هوایی رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که گروه جهاد اسلامی فلسطین 21 راکت از نوار غزه به جنوب اسرائیل پرتاب کرد.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای بعد از این حملات که به وضوح ناقض معاهدات بین‌المللی درباره احترام به حریم هوایی کشورهاست ، با وقاحت اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش اسرائیل در تلافی پرتاب راکت‌ اهداف گروه جهاد اسلامی را در جنوب شهر دمشق بمباران کرده است. لازم به توضیح است که دولت سوریه تاکنون بارها رژیم صهیونیستی را به بمباران مواضعی در داخل خاک خود متهم کرده است اما اسرائیلی‌ها به ندرت مسئولیت این حملات را می‌پذیرند.
بیشتر بخوانید:
دولت سوریه بزرگراه استراتژیک M5 را بازگشایی کرد
فرودگاه حلب پس از هشت سال دوباره شروع به کار کرد
اردوغان همچنان در خیال تسلط بر ادلب
در همین رابطه خبرگزاری دولتی سوریه موسوم به سانا تاکید کرد که اکثر موشک‌های اسرائیلی پیش از برخورد با اهدافشان منهدم شدند. به گفته این منبع نظامی تعدادی از موشک‌ها هم پیش از برخورد با اهداف مورد نظر از مسیر خود منحرف شده‌اند.
البته گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده است که اهداف حملات هوایی دیشب 23 فوریه 2020 ، رژیم صهیونیستی یک پایگاه نظامی متعلق به نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین گروه جهاد اسلامی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق بوده است که صحت این خبر تایید نشده است.
گروه جهاد اسلامی فلسطین در کنار حماس دومین تشکیلات بانفوذ در نوار غزه محسوب می‌شود.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/273167/اسرائیل-حریم-هوایی-سوریه-را-باز-هم-نقض-کرد
بستن   چاپ