آریا بانو
توضیحات یک متخصص درباره بهداشت مو
سه شنبه 6 اسفند 1398 - 08:53:34
آریا بانو - سلامانه: دکتر محسن پیروزهاشمی، متخصص پوست ومو به یکسری از سوالات در زمینه بهداشت مو پاسخ داده‌اند. من میانسال هستم و موهایم خشک است. آیا چیزی وجود دارد که با استفاده از آن، خشکی مو را از بین ببرم؟
اول از همه از شامپوی مرطوب‌کننده و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید. می‌توانید از روغن‌های ارگانیک هم استفاده کنید تا موهای‌تان درخشندگی پیدا کند. انجام این کار باعث می‌شود موها دوباره ترمیم و تازه شود.
من معمولاً موهایم را به‌صورت مجعد و حلقه‌ای حالت می‌دهم. گاهی اوقات با بیگودی آن‌ها را می‌پیچم و زیر سشوار می‌نشینم، گاهی هم با اتوی فرکننده آن را حالت می‌دهم. کدام روش برای موهای من بهتر است؟
اتوی موی شما باید برای دمای مشخصی تنظیم شود، چه پایین و چه بالا. اگر از بیگودی یا اتو استفاده می‌کنید، حواس‌تان باشد مو را محکم فر نزنید زیرا به پوست سر فشار وارد 
می شود. با هر کدام از این روش‌ها اگر مو بیش از اندازه کشیده شود، آسیب می بیند. قبل از فر کردن، حتماً اسپری محافظ در برابر گرما به موها بزنید تا از حرارت زیاد آسیب نبیند.
آیا استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده به جای استفاده از شامپو و نرم کننده‌ جداگانه اشکالی ندارد؟
شامپوهای حاوی نرم کننده طوری طراحی شده‌اند که در یک مرحله هم موها را تمیز 
می کنند و هم مرطوب و به دلیل داشتن بار مثبت و منفی، می‌توانند در سطوح pH مختلف عمل کنند و در نتیجه هر دو کار را انجام دهند. این شامپوها به‌ویژه برای کسانی که مواد شیمیایی روی موهایشان استفاده می شود یا زیاد از شامپو استفاده می‌کنند، مفید است. برای موهای چرب بسیار خوب است و بدون شک استفاده از آن‌ها هیچ فرقی با شامپو و نرم کننده جداگانه ندارد.
برای آسیب نزدن به مو در موقع خواب چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
مهم‌ترین کار این است که موهایتان را محکم نبندید، مثلا با کش‌های پلاستیکی موقع خواب موها را جمع نکنید. کشیدگی مو در طول شب موجب شکستگی تارهای مو می‌شود. به علاوه اگر عادت به کشیدن یا پیچاندن مو در خواب دارید و ناخودآگاه این کار را انجام می‌دهید، شاید بهتر باشد از یک شب کلاه نخی یا ابریشمی استفاده کنید که مثل کلاه حمام است. فقط مراقب باشید کش کلاه روی سر و موها سفت نباشد و به آن فشار وارد نکند.

http://www.banounews.ir/fa/News/273018/توضیحات-یک-متخصص-درباره-بهداشت-مو
بستن   چاپ