آریا بانو
با این 5 صبحانه رژیمی لاغر شوید
دوشنبه 5 اسفند 1398 - 08:38:06
آریا بانو - مجله دیجی کالا / صبحانه همیشه به عنوان مهم‌ترین وعده غذایی در طول روز شناخته می‌شود چرا که انرژی مورد نیاز بدن بعد از بیدار شدن از خواب را تامین می‌کند. با این وجود آیا می‌دانستید که می‌توانید مصرف این وعده را به سمتی پیش ببرید که با مصرف صبحانه رژیمی وزن کم کنید و لاغر شوید؟ در واقع با توجه به مواد موجود در این وعده حیاتی، صبحانه به یک عامل مهم برای لاغری تبدیل می‌شود.
زمانی که رژیم غذایی متعادلی را مصرف می‌کنید و چربی سوزی دارید، اولین وعده‌ای که بعد از مدت طولانی غذا نخوردن می‌خورید، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. بنابراین می‌توان مواد غذایی مناسبی را با توجه به این نکته انتخاب کرد. در وعده صبحانه بهتر است 25-35 درصد از میزان کالری که در طول روز سوزانده می‌شود را مصرف کنید. با این وجود یک صبحانه متعادل حاوی 400-450 کالری از 2000 کالری است که در طول روز مصرف می‌شود.
تحقیقی که در دانشگاه میسوری توسط دانشمندان انجام شد، نشان می‌دهد مصرف صبحانه هورمون گرلین و برخی مواد شیمیایی در مغز که با اشتها در ارتباط هستند را افزایش می‌دهد. این هورمون باعث می‌شود احساس سیری در فرد به وجود آید و با کاهش گرسنگی، تمایل به خوردن خوراکی نیز در ساعات آینده کم شود. به همین دلیل مصرف صبحانه رژیمی و متعادل به لاغر شدن و رسیدن به وزن مورد نظرتان منجر می‌شود. این صبحانه رژیمی و مقوی باید سرشار از مواد مغذی باشد و به اندازه کافی مصرف شود.
صبحانه رژیمی شامل چه ترکیباتی است؟
یک صبحانه رژیمی مناسب برای لاغری شامل ترکیبات زیر است:
10 تا 15 گرم چربی
25 گرم فیبر
13 تا 20 گرم پروتئین
متخصصان توصیه می‌کنند ویتامین، مواد معدنی و برخی از کربوهیدرات‌های خاص را نیز در وعده صبحانه خود بگنجانید. در ادامه با 5 ماده غذایی ضروری برای مصرف در صبحانه رژیمی آشنا می‌شوید تا به کاهش وزن و احساس رضایت شما کمک کند.
5 ماده غذایی به عنوان صبحانه رژیمی
1- جو دو سر

آریا بانو


جو دو سر به عنوان اولین ماده غذایی در ساعات صبح، انتخاب فوق‌العاده‌ای است که اندام شما را با مصرف صبحانه رژیمی و متعادل حفظ می‌کند. غلات کالری کمی دارند و مقدار زیادی ویتامین ب، مواد معدنی و چربی غیر اشباع را به بدن می‌رسانند که میزان قابل توجهی از انرژی لازم را تامین می‌کنند. این مواد برای فعالیت‌های ذهنی و جسمی روزانه مورد نیاز هستند.

آریا بانو


جو دو سر حاوی 25 درصد پروتئین است، این عنصر حیاتی به فرم دهی حجم عضلات کمک می‌کند. همچنین فیبری به نام بتا گلوتن نیز در جو دو سر وجود دارد که کلسترول خون را کاهش می‌دهد و احساس گرسنگی را در فرد از بین می‌برد. علاوه بر این موارد، جو دو سر مقدار قند خون را کنترل می‌کند، به عنوان یک پاک‌کننده موجب آزاد کردن سموم موجود در روده می‌شود و همچنین چربی‌های موجود در سرخرگ‌ها را از بین می‌برد.
2- تخم مرغ

آریا بانو


تخم مرغ یک ماده خوراکی چندکاره است. ترکیبات موجود در تخم مرغ (ویتامین، مواد معدنی و پروتئین) مقدار زیادی انرژی به بدن تامین می‌رساند، در عین حال اشتهای شما را در طول روز تنظیم می‌کند و احساس گرسنگی را نیز کاهش می‌دهد.

آریا بانو


برای داشتن صبحانه رژیمی حضور تخم مرغ ضروری است. این ماده غذایی حجم عضلات بدن را در طول لاغری و کاهش وزن حفظ می‌کند. تخم مرغ حاوی ماده مغذی به نام کولین است که فعالیت مغزی را تحریک می‌کند و عملکرد سیستم قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد. مطالعه انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد اگر تخم مرغ را به عنوان یکی از مواد خوراکی در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید، حافظه‌تان تقویت می‌شود و از بیماری آلزایمر نیز جلوگیری می‌کند.
3- قهوه

آریا بانو


اگر قهوه را در اولین ساعت‌های روز مصرف کنید، مزایای بسیاری بر عملکرد مغز خواهد داشت. از مهم‌ترین جنبه‌های آن می‌توان بهبود حافظه، حس و حال فردی و تمرکز را نام برد. به دلیل وجود مقدار زیاد کافئین، قهوه یکی از مواد غذایی مهم برای لاغری به شمار می‌رود زیرا عملکرد سیستم عصبی را تحریک می‌کند که به نوبه خود موجب از بین رفتن بافت‌های چربی می‌شود.
4- چای سبز

آریا بانو


چای سبز یک نوشیدنی با کالری کم است و برای مصرف در صبحانه رژیمی پیشنهاد می‌شود. این ماده خوراکی به طور ویژه به دلیل وجود آنتی ‌اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات مفید است و به مراقبت از قلب، افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می‌کند. مقاله‌ای در مجله تغذیه اروپایی منتشر شد که در آن تجربه تعدادی از متخصصان تغذیه در مورد مصرف چای سبز مورد بحث قرار گرفت. این مطلب مشخص می‌کند افرادی که حداقل دو فنجان چای سبز در طول روز مصرف می‌کنند، چربی و همچنین قطر کمر کمتری دارند.
5- میوه خشک و آجیل

آریا بانو


میوه خشک و آجیل آنتی اکسیدانی به شمار می‌روتد که از مواد معدنی، چربی سالم، پروتئین و فیبر تشکیل شده‌اند. به همین دلیل قادر هستند سطح کلسترول خون را کنترل و به تامین انرژی بدن کمک کنند. این مواد مغذی خوراکی گرسنگی را از بین می‌برد ولی از آنجایی که مقدار کالری زیادی دارد، باید به اندازه مشخص 15 تا 20 گرم در روز مصرف شود.
همان‌طور که مشاهده کردید، مواد غذایی متنوعی برای مصرف در صبحانه رژیمی وجود دارند تا بتوانید با کمک آنها کاهش وزن داشته باشید. فراموش نکنید نکته مهم در این روند لاغری، دنبال کردن رژیم غذایی متعادل است. اگر در مورد مصرف هر کدام از مواد غذایی معرفی شده، شک دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/272493/با-این-5-صبحانه-رژیمی-لاغر-شوید
بستن   چاپ